Jag har en fråga?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Adam
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 21:04:37
Bilmodell: Celica Supra
Årsmodell: 1984

Jag har en fråga?

Inlägg av Adam »

hejsan! jag har en fråga om passar Mk3:ans turbo motor på Mk2:ans växellåda som är till en 2,8i? hur mycket måste man bygga om för att få i en MK3:ans turbo motor i en Mk2:an utan turbo??? Vad är de jag måste byta mer än el systemet??? det är kanske någon som har en Mk3:ans motor liggades till mej och elsystem?? tack i för han Med vänliga hälsningar Adam
Man blir aldrig full lärd som mekaniker.
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Jag har en fråga?

Inlägg av nikwal »

lite pill är det.. oljefiltret hamnar mitt för motorfästet och oljepickuppen hamnar på fel ställe om man ska använda 7m pumpen.. och hmm ja just ja då borde ju oljestickan hamna fel också då men det finns ju ett ställe att borra på i blocket.. hmm ja man måste fippla nå elektronik till varvräknaren, 7m ecu förvändar sig en annan nivå på signalen där..
och det är ett HELVETE att få igenom den nya kabelstammen genom det gamla hålet men det går med lite tålamod.
oljetrycskmätare är ju analog så det kan man behöva byta givare eller koppla in på annat sätt.. undrar om jag glömt nåt , har för mig att det mest är lite såntdär "småpill" "bara".. hmm och man kanske vill göra nåt med kopplingen också eller svänghjulet, vet inte om 7mge delar funkar kanske.. jag kör ju r154 låda och då får man pressa isär tunneln lite.. och helst vill du nog dessutom ha tag på en w58 låda egentligen, dom är lite starkare och varvar inte så förbannat på femman,men dom växer ju inte på trän..
E85 wants to be free!
Skriv svar