Någon som har erfarenhet av Aygo?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
micjac
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:16:33
Bilmodell: Auris Touring Sports Hybrid
Årsmodell: 2014
PostOrt: Mantorp
Land (Country): Sverige

Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av micjac »

Hej
Vi har en Avensis 2.2D (177hk) kombi -08 som vi är kanonnöjda med (hade tidigare en 2.4l) och nu är vi så nöjda med Toyota så att min fru tröttnade på sin gamla
golf (91) och vi beställde en ny Aygo istället, en röd 5d m pluspaket. Den bilen verkar ju vara kanon som andrabil (vi kör max 1000 mil/år) och härligt spännande med en rolig design.
Jag förutsätter att det är lika bra kvalitet som det är i Avensisen, men har någon här på forumet någon erfarenhet av Aygo och kan ge lite tips eller bara ett allmänt omdöme
hur den är som bil.

Tack

Mvh
Micke
Toyota Auris Touring Sports Hybrid -14
Toyota Yaris Style 1.33 -15

Toyota Supra 3.0 Turbo Targa automat -92
GT4-R
Inlägg: 445
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 19:41:47
Bilmodell: ST205 Avensis 2,4.Nya audiq3
Årsmodell: 0
PostOrt: Gävle Gräddö
Land (Country): Håkan

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av GT4-R »

http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.p ... light=aygo

Kanon bil men lite dålig på vinterväg. bilen väger för lite, flyter för lätt på snön..

Bullrig men de är ju en aygo.

Saknar min bil ibland. min i länken
Kört: Impreza 2009, C 4 2011, Avensis 2,4 kombi executiv svart skinn:)
ST205, GT4-R, Aygo 2009, Auris 2008, Prius 2011.
Avensis 10a Prenium olivgrön 2,0


Kör nu q3 2019 och nu en corolla 1999 1.3 Golf sportcombi dsg 2016
Användarens profilbild
fredrik mkIII
Inlägg: 473
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
Bilmodell: Yaris 1.8 ts
Årsmodell: 7
PostOrt: Lur
Land (Country): sverige
Ort: Lur

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av fredrik mkIII »

de problemen jag varit med om på dem är vattenläckage eller fukt ite över allt.. dörrar, antenn bromsljus n,n. men jag antar att de prblemen är borta nu.

annars är det en trevlig och väldigt billig bil. de flesta ägare är väldigt nöjda känns det som. bilen är ofta lilla gullegrisen eller liknande hehe.

mvh fredrik
Fredrick Johansson

corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av KACE80 »

Jag har en helt underbar Peugeot 107:a å det är ju exakt samma bil som Aygon och jag kan nu säga att det är
den mest pålitliga bilen jag ägt i mitt liv ( jag sköter förvisso allt exceptionellt och är ända ägaren på den )
och jag är mer än helnöjd med min Peugeot 107 :D .
Det är en 06:a och den är uttagen i augusti och har rulla smått otroliga 13 200mil :lol: .
Har aldrig haft något problem med den uttöver service.
En liten trilling bil ( Peugeot 107 Toyota Aygo Citroen C1 ) är varmt att rekomendera 8-) .
Användarens profilbild
micjac
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:16:33
Bilmodell: Auris Touring Sports Hybrid
Årsmodell: 2014
PostOrt: Mantorp
Land (Country): Sverige

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av micjac »

Tack för alla svar :)
Kul att höra att ni är nöjda. Misstänker också att den bullrar lite, men det är ju en småbil och
mkt billigare kan man väl knappast komma undan. Gamla bilar (siom vi har hagt som andrabilar, kostar ju också
en del). Så nu väntar vi med spänning, den skall komma till handlaren den 25 oktober 8-)

mvh
Micke
Toyota Auris Touring Sports Hybrid -14
Toyota Yaris Style 1.33 -15

Toyota Supra 3.0 Turbo Targa automat -92
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av Dale »

Har själv en Avensis kombi -08 2.2 D som du och när det var dags att montera drag på Avensisen fick jag låna en Aygo. Visst e de en "billig" liten bil men kändes bra iaf. Svårt å jämföra med Avensisen. Lagom rapp för att hänga med hetsig 08-trafik upp till 90 km/t med. Visst den bullrar. Inte mer än min gamla Carina CS -93 iaf trots motorvägsfart. Radion har dock svårt att överrösta motorvägsfarten men de e ju en Citybil. Lite snopen när jag skulle ta bilen då tanken nästan var tom och man häller i för en hundring å får full tank som räckte hur länge som helst kändes det som. Baksäte och skuff är dock rätt litet men är man inte så många går de ju å fälla baksäte å få in rätt mycke grejer. Blev lite sugen på en sån som andra bil men Carinan får gå som andra bil ett tag till. Carinan e iaf betald. ;-)
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av MagnusS »

De är svårslagna i superstage :oops:
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Larze
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 30 sep 2009, 16:06:32
Bilmodell: Toyota Celica T-Sport
Årsmodell: 2001
PostOrt: Skara
Land (Country): Sverige

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av Larze »

Fick en aygo (röd med vita flames!) när jag hade celican inne på verkstan i två veckar.
Tyckte avgjort inte om den. Avskyvärd körställning, är du 195 lång med 47 i skostorlek så har pedalerna helt fel vinkel och sätet går inte att skjuta bak långt nog. Bilen känns plåtig och hög buller nivå i den. Motorn var hyfsat svag och det lönade sig knappt att orka köra om. Själv tyckte jag den kändes vinglig att köra. Plus att jag personligen tyckte den var rätt ful, och flames vinylen hjälpte inte mycket.

Säkert en bra stads bil om du är småvuxen, men skulle avgjort inte vilja ta ut den på en motorväg. Plus att den var rätt snål, drig ca 0.5 liter milen. Inte mycket till bil, men duger nog gott till att ta sig från A till B, man får nog inte förvänta sig alltför mycket med tanke på vad den kostar dock.
Användarens profilbild
micjac
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:16:33
Bilmodell: Auris Touring Sports Hybrid
Årsmodell: 2014
PostOrt: Mantorp
Land (Country): Sverige

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av micjac »

Hej
Bilen är ju en andrabil och vi har utflygna barn, så max två personer kommer att åka + våra golfklubbor.
Så den blir nog perfekt, att jämföra den med Avensisen har jag inte tänkt, utan anledningen till köpet av just
Aygo är Toyotakvaliten 8-)
Att det är en liten bil och kanske lite bullrig är vi väl medvetna om, men jag kan inte tänka mig att den skulle vara sämre
än en gammal golf -91:a och med tanke på att bilen kostar runt 117 ny med + paket , 500:- skatt/år, drar runt 0,5 l/mil
och en billig försäkring + Toyotakvaliten så blir vi nog helnöjda.
Vi kommer att köra max 1000 mil/år och har ungefär 3 mil enkel till jobbet på landsväg så den blir nog kanon :D
och kanske kan man styla till den lite också, vad det lider :lol:

mvh
Micke
Toyota Auris Touring Sports Hybrid -14
Toyota Yaris Style 1.33 -15

Toyota Supra 3.0 Turbo Targa automat -92
GT4-R
Inlägg: 445
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 19:41:47
Bilmodell: ST205 Avensis 2,4.Nya audiq3
Årsmodell: 0
PostOrt: Gävle Gräddö
Land (Country): Håkan

Re: Någon som har erfarenhet av Aygo?

Inlägg av GT4-R »

bara att byta fälgar till breddare gjorde undervärk på min.Vinglet blev mycket mindre
Kört: Impreza 2009, C 4 2011, Avensis 2,4 kombi executiv svart skinn:)
ST205, GT4-R, Aygo 2009, Auris 2008, Prius 2011.
Avensis 10a Prenium olivgrön 2,0


Kör nu q3 2019 och nu en corolla 1999 1.3 Golf sportcombi dsg 2016
Skriv svar