3s-gte uppgraderad bottendel

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

3s-gte uppgraderad bottendel

Inlägg av Henrik »

Funderar på att bygga 2.2 liter till min gt4a, och isåfall säljs blocket jag har i bilen nu.

Blocket är från mr2 turbo från början, sitter idag i en st205. Byggd 2003, men knappt körd något ca 2-300 mil kanske. Funkar utmärkt.
Vad som ingår:
Nyrenoverat block, borrat och honat.
JE kolvar
Original stakar
Nya ram och vevlager
Ny oljepump, vattenpump, alla packningar och packboxar

Priset är 15000kr Det enda som tillkommer för en rätt skottsäker motor är en toppackning (kör gen3 packning på den nu)

Perfekt för den som skjutit sina originalkolvar, och vill uppgradera, eller för den som vill uppgradera innan man skjuter originalkolvarna :)

Motorn sitter som sagt i bil nu och går att prova. Inga som helst fel på den. När jag tar ut den vet jag inte, då jag inte hittat ett nytt block att bygga på än, detta är mer av en intressekoll typ..
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Toyspeed
Inlägg: 852
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
Årsmodell: 91
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: 3s-gte uppgraderad bottendel

Inlägg av Toyspeed »

Vad är de för fel på Gen3 packningen Henrik?
Den kör jag på nu. Och de fungerar UTMÄRKT, Och då är de ju inte original effekt heller längre
Henrik
Inlägg: 278
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
Årsmodell: 95
PostOrt: Malmö

Re: 3s-gte uppgraderad bottendel

Inlägg av Henrik »

inget fel alls, funkar super. Mena bara att man får komplettera med en sån för att få ihop en rätt skottsäker motor för under 400hk:)
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Albert Einstein
Skriv svar