Re: Amby's Celica GT4 -91
Postat: lör 28 mar 2009, 15:55:14
I dag har jag och farsan varit och mekat!
vi monterade oljekylet och insåg att industri kopplingarna bygger för mycket..så det blri nog prylar från http://www.nbmhydraulic.com/
i stället.
kylet sitter så tajt med allt så det gick inte få någon vettig bild på hur det sitter.
Sen har jag ett problem
Problem
Det senaste tiden har jag insett att bilen inte går så bra som den borde.
Enligt min bredbands lambda så går bilen väldigt fett när det händer så där 9,9 afr.
Om man gasar på och laddar över ca 0,7-1,0bar så går den skit bra ett tag. Men när du kommer upp på höga växlar och höga varvtal så känns det som om den slutar accellera. Varven och turbo trycket fortsätter. Verkar inte vara tätt i avgasystemet för det körde vi halvt utan i dag. släpper man gasen så slutar de ibland...stänger man av tänningen brukar det alltid fungera igen...ett tag i alla fall.
Teorier
Kan bero på att spridarna inte räcker till och har problem med att bara öppna 90% och istället maxar ut 100%
och då går ecu in och sänker tänningen för att den inte ska spika.
Vad tror ni andra ?
Lösning
Fixa ett eftermarknads sprut och installera mina 550cc spridare.. Dyrt!
Finns det fler lösningar?
Funderar på om man skulle testa att köra på E85 och installera en btr och mina andra spridare.
vi monterade oljekylet och insåg att industri kopplingarna bygger för mycket..så det blri nog prylar från http://www.nbmhydraulic.com/
i stället.
kylet sitter så tajt med allt så det gick inte få någon vettig bild på hur det sitter.
Sen har jag ett problem
Problem
Det senaste tiden har jag insett att bilen inte går så bra som den borde.
Enligt min bredbands lambda så går bilen väldigt fett när det händer så där 9,9 afr.
Om man gasar på och laddar över ca 0,7-1,0bar så går den skit bra ett tag. Men när du kommer upp på höga växlar och höga varvtal så känns det som om den slutar accellera. Varven och turbo trycket fortsätter. Verkar inte vara tätt i avgasystemet för det körde vi halvt utan i dag. släpper man gasen så slutar de ibland...stänger man av tänningen brukar det alltid fungera igen...ett tag i alla fall.
Teorier
Kan bero på att spridarna inte räcker till och har problem med att bara öppna 90% och istället maxar ut 100%
och då går ecu in och sänker tänningen för att den inte ska spika.
Vad tror ni andra ?
Lösning
Fixa ett eftermarknads sprut och installera mina 550cc spridare.. Dyrt!
Finns det fler lösningar?
Funderar på om man skulle testa att köra på E85 och installera en btr och mina andra spridare.