serviceintervall

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

serviceintervall

Inlägg av Eke »

Serviceintervall på min Auris är 1500mil eller 1 gång per år vilket som först infaller.
Om bilen endast rullat 1000 mil första året sen ny och var inne på service vid 1000 mil skall nästa service då ske när bilen rullat 2500 mil eller blir det 3000 mil?
joakim86
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 07 jul 2014, 07:37:58
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åby
Land (Country): Svergie

Re: serviceintervall

Inlägg av joakim86 »

nästa service räknas alltid från service tillfället så 2 500 mil
Eke
Inlägg: 141
Blev medlem: tor 22 sep 2011, 01:08:50
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 0

Re: serviceintervall

Inlägg av Eke »

Ok så som jag trodde då:-)
Om man överskrider typ 100 mil eller nåt gäller fortfarande nybilsgarantin eller är det väldigt noga?
joakim86
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 07 jul 2014, 07:37:58
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åby
Land (Country): Svergie

Re: serviceintervall

Inlägg av joakim86 »

på bilar vet jag ej men på båtmotorer som jag jobbar med så vet jag att motorerna slits mycket mera än när dom gått 100 timmar
så i början är det viktigare än senare att göra tätare service så det är inget jag skulle rekommendera men vi har skrivit ner det tidigare så bilfirman kanske gör det likaså
Skriv svar