bultar bromsok fram previa 2002 Hjälp omgående pga sabotage

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

bultar bromsok fram previa 2002 Hjälp omgående pga sabotage

Inlägg av robbes »

Som rubriken lyder någon ***** har sabbat bilar på parkeringen däribland min o skrivat loss broms oket dvs den övre delen som håller fast klossar o kolv. Förut fick man ju upp bilder på toyota diy så man kunde lokalisera där emn det får jag ej längre någon som kan hjälpa till med vad det är för bult dimension o längd


eller någoin som vet hur man kan få fram skisser etc

http://www.toyodiy.com/parts/g_E_200112 ... DKW_2.html
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: bultar bromsok fram previa 2002 Hjälp omgående pga sabo

Inlägg av Pipedreams »

Det brukar vara m8x1 på dom. Följer ofta med när man köper belägg men lite onödiga att byta. Så om du åker till en allbilsverkstad som tex meca så skka du se att dom har ett gäng ligger.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
robbes
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 09:15:34
Bilmodell: Toyota Previa
Årsmodell: 2002
PostOrt: Motala
Land (Country): Sverige
Ort: Motala

Re: bultar bromsok fram previa 2002 Hjälp omgående pga sabo

Inlägg av robbes »

Pipedreams skrev:Det brukar vara m8x1 på dom. Följer ofta med när man köper belägg men lite onödiga att byta. Så om du åker till en allbilsverkstad som tex meca så skka du se att dom har ett gäng ligger.

tackar har aldrig varit med då man bytt belägg men då vet jag skall besöka i morgon så man kan köra fan för idioter säger jag


någon som vet längden?
Skriv svar