Toyota Mr2 Timeattack

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Proberas
Inlägg: 602
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 11:54:50
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sverige
Ort: Ronneby

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av Proberas »

Haha ja glöm inte bort mig ;-)
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av martenheller »

nsa skrev:
martenheller skrev:
nsa skrev:Roligt projekt och riktigt nyttig läsning för mig som precis har köpt en bil, det är så jag vill bygga min.

kolla gärna in i min tråd http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =19&t=4971
Tackar!
Har redan kikat in den, ser ut att vara helt i min smak :).
Nu faller bitarna på plats, du har samma användarnamn på garaget också... :)
Är du sugen på ett sånt bodykit som jag har?
Jag kommer nog trakassera dig med massa frågor sen när jag ska ge mig på chassit och väghållningen :D
Mja sugen å sugen. Tyckte sidokjolarna satt som en smäck! Finns alldeles för många som stylatsönder sina Mr2 men din var smakfull!

Den dagen jag ska ha bodykit vet jag precis vilket jag ska ha :).

Visst, bara fråga på om de är något du undrar över :)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av martenheller »

Hahaha, ja som du skrev häromdagen Hannes, "Gud hör bön". Kul att de blivit lite fart, vi kanske skulle ta de ett steg ytterligare och börja planera en Mr2 träff framåt våren enbart för forumets Mr2åkare :D ?



För övrigt kan jag berätta att jag pratat med killen som ska byta kamrem åt mig, så de kommer göras helgen den 9e april.
Och sen ska jag fundera under dagen idag om jag är värt en ny Moccaratt eller inte, vad tycker ni :)?
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av nsa »

Mja sugen å sugen. Tyckte sidokjolarna satt som en smäck! Finns alldeles för många som stylatsönder sina Mr2 men din var smakfull!

Den dagen jag ska ha bodykit vet jag precis vilket jag ska ha :).

Visst, bara fråga på om de är något du undrar över :)
Tycker också att kjolarna ser rätt bra ut, kunde ha varit lite bättre passform. Går ju att fixa till men inte prio-1. Mycket roligare med mekaniska grejer - motor, drivlina och chassi ;) Jo det finns många som är fult stylade.

Kommer nog att fråga ett och annat;)
martenheller skrev:Hahaha, ja som du skrev häromdagen Hannes, "Gud hör bön". Kul att de blivit lite fart, vi kanske skulle ta de ett steg ytterligare och börja planera en Mr2 träff framåt våren enbart för forumets Mr2åkare :D ?

För övrigt kan jag berätta att jag pratat med killen som ska byta kamrem åt mig, så de kommer göras helgen den 9e april.
Och sen ska jag fundera under dagen idag om jag är värt en ny Moccaratt eller inte, vad tycker ni :)?
Det är ju kul att det blir mer MR2 snack här. Trevligt om det blev av med en MR2 träff!

Byter du vattenpumpen också när du byter kamrem? Har visst rasat för vissa efter bytet av kamrem.
Såhär skrev hagan i min tråd
Hagan skrev:Passa på och byt vattenpumpen också när du byter kamrem, min rasade 1000mil efter jag bytt rem :cry: .

// Håkan
hadebra 8-)
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av martenheller »

Nja, han lovade att kolla pumpen åt mig så är den dålig byter han väl den, men målsättningen är enbart remmen.

Beställde hem spännare idag också ifall.
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av nsa »

martenheller skrev:Nja, han lovade att kolla pumpen åt mig så är den dålig byter han väl den, men målsättningen är enbart remmen.

Beställde hem spännare idag också ifall.
Är vattenpumpen schyst så är det egentligen ingen idé att byta (jag brukar köpa hem ifall det skulle behövas, bara att lämna tillbaka annars)
Jo det är bra att byta spännrulle och löprulle när man ändå håller på, tråkigt att behöva riva igen ;)

Måste säga igen att det är ett schyst jobb du har gjort med chassi och väghållning, blir kul att göra liknande på min sen 8-)

keep up the good work
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av martenheller »

nsa skrev:
martenheller skrev:Nja, han lovade att kolla pumpen åt mig så är den dålig byter han väl den, men målsättningen är enbart remmen.

Beställde hem spännare idag också ifall.


Måste säga igen att det är ett schyst jobb du har gjort med chassi och väghållning, blir kul att göra liknande på min sen 8-)

keep up the good work
Tackar.
Vissa saker var ju som sagt redan gjort med väghållningen när jag köpte de (coils, fjäderbenstag) men bussningar osv har vi ju bytt nu i vinter så tack ändå :).

Målet är att allt i väghållningsväg ska bli så optimalt som möjligt i framtiden så att turbofjantarna ska få kämpa för att hänga med på små, korta banor såsom Kinnekulle iaf :)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av nsa »

Målet är att allt i väghållningsväg ska bli så optimalt som möjligt i framtiden så att turbofjantarna ska få kämpa för att hänga med på små, korta banor såsom Kinnekulle iaf :)
Det är kul att optimera väghållning, rätt inställning där... låt turbofjantarna kämpa :D
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av martenheller »

Nyservad med: Kamrem, olja och filter.
Förjävla gött att ha bilen "fräsch" inför säsongen.
Var ute och gled hela kvällen/natten igår, fan vad man har längtat :D .

Nästa helg blir det rekond av en polare som är yrkesman, annars vet jag inte om de blir så mycket mer gjort innan säsongen :)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
nsa
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 16 mar 2011, 07:57:19
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1993
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm

Re: Toyota Mr2 Timeattack

Inlägg av nsa »

martenheller skrev:Nyservad med: Kamrem, olja och filter.
Förjävla gött att ha bilen "fräsch" inför säsongen.
Var ute och gled hela kvällen/natten igår, fan vad man har längtat :D .

Nästa helg blir det rekond av en polare som är yrkesman, annars vet jag inte om de blir så mycket mer gjort innan säsongen :)
Det är bara att gratulera, kan ju inte bli mycket bättre när man har en snygg, nyservad, snabb i kurvorna sportbil såhär inför sommaren - när solen börjar titta fram mer och mer och asfalten blir torr :D
Skriv svar