Celica ST165 1988 3S-GTE
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1716
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Det avgassystemet får ju inte plats(2-3/4" istället för 2.5"). Är det friare utrymme på ST185 kanske?
Jag får väl börja modda.Det hade jag ju liksom ingen lust och tid med just nu.
jag har iaf köpt ett par Camryfälgar av Cheetah1.Det ska bli spännande att se hur dom ser ut på denna bil.
2K epoxyprimer sedan vanlig sprayfärg och klarlack,får se om det håller.
Jag har beställt nya däck,dom borde dyka upp om några dagar.
Jag får väl börja modda.Det hade jag ju liksom ingen lust och tid med just nu.
jag har iaf köpt ett par Camryfälgar av Cheetah1.Det ska bli spännande att se hur dom ser ut på denna bil.
2K epoxyprimer sedan vanlig sprayfärg och klarlack,får se om det håller.
Jag har beställt nya däck,dom borde dyka upp om några dagar.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Dom passar grymt bra på den bilen
Det är trångt med avgaset på alla GT4'or, men jag försöker klura ut var den där bilden är tagen ?
Det är trångt med avgaset på alla GT4'or, men jag försöker klura ut var den där bilden är tagen ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Elof_power
- Inlägg: 242
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: kumla
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kumla
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Framvagnsbalken och motorn e det väl som syns i bild.. tycker mig känna igen oljetråget..Glenn skrev: Det är trångt med avgaset på alla GT4'or, men jag försöker klura ut var den där bilden är tagen ?
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1716
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Just precis.Det är själva tråget som är ivägen,får jag upp röret en liten bit där så blir det nog rätt både vid flänsen och vid tvärbalken.Elof_power skrev:Framvagnsbalken och motorn e det väl som syns i bild.. tycker mig känna igen oljetråget..Glenn skrev: Det är trångt med avgaset på alla GT4'or, men jag försöker klura ut var den där bilden är tagen ?
En liten bonus med detta är att fryspluggarna helt plötsligt blev åtkomliga,så nu ska jag fasen dit med en motorvärmare.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1716
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Självklart så knackade jag in hela pluggen i motorn. (inte nog med att jag fick all glykol över mig utan att kunna komma undan).
Den skymtar inne i hålet.
Med en magnet lyckades jag lirka fram pluggen,men att sen få ut den ur hålet var nog det värsta jag har gjort inom bilmekande,händerna är helt blodiga.
Nu sitter det en värmare där,dock så är jag lite osäker på om det blir tätt,jag tyckte att den glappade för mycket.
Vad kan den där bulten till vänster om värmaren vara till tro? Någon sådan finns iaf inte på 3S-FEblocket.
Den skymtar inne i hålet.
Med en magnet lyckades jag lirka fram pluggen,men att sen få ut den ur hålet var nog det värsta jag har gjort inom bilmekande,händerna är helt blodiga.
Nu sitter det en värmare där,dock så är jag lite osäker på om det blir tätt,jag tyckte att den glappade för mycket.
Vad kan den där bulten till vänster om värmaren vara till tro? Någon sådan finns iaf inte på 3S-FEblocket.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Sitter det inte nåt stödstag till downpipen där ?
Det vanligaste när man knackar in en plugg är ju dock att låta den ligga där, men jag gillar det inte själv,
dels sabbar den kylningen (iaf teoretiskt sett) och så tycker jag inte om tanken på att ha lösa grejer som åker omkring i motorn, om än i en kylkanal.
Det vanligaste när man knackar in en plugg är ju dock att låta den ligga där, men jag gillar det inte själv,
dels sabbar den kylningen (iaf teoretiskt sett) och så tycker jag inte om tanken på att ha lösa grejer som åker omkring i motorn, om än i en kylkanal.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1716
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Njä,inte till downpipen,det är baksidan av motorn det där.
Att lämpa pluggen i motorn kändes helt otänkbart.Jag var påväg att plocka ur hela motorn igår.
Att lämpa pluggen i motorn kändes helt otänkbart.Jag var påväg att plocka ur hela motorn igår.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Hehe, ja lite dåligt med downpipe på den sidan ..eller väldigt udda monterat stag
Och nä, jag gillar det inte heller, bara vetskapen att frostpluggen ligger där stör, oavsett om den stör funktionen eller ej
Och nä, jag gillar det inte heller, bara vetskapen att frostpluggen ligger där stör, oavsett om den stör funktionen eller ej
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Elof_power
- Inlägg: 242
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 13:20:59
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: kumla
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kumla
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
E det inte till insuget då.? alltså ska det inte sitta ett stag till insuget där.?
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1716
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Celica ST165 1988 3S-GTE
Njä,det sitter 2st stag till insuget redan. Jaja skitsamma.Elof_power skrev:E det inte till insuget då.? alltså ska det inte sitta ett stag till insuget där.?
Jag fick på dom nya däcken idag.Provar lite med bilen på pallbockar.
Tydligen så hjälpte den inte att banka bulor i avgassystemet för att det ska gå fritt.Det är dessutom så snett så att det tar i golvet.
Jag blir tvungen att kapa upp främre delen och svetsa om det.Jag köpte ju detta system (Toyosport) för att det skulle passa,annars hade jag ju byggt ett själv eller låtit det gamla sitta kvar.
Det verkar iaf som om det blev tätt vid motorvärmaren.Jag har bara låtit motorn gått i någon minut men men..
En annan dryg grej är att jag har ett rejält vakuumläckage nånstans.Det piper som 17 på tomgång och jag har ingen aning om varifrån det kommer.Startgas hjälper inte.
Jag börjar ångra mitt GT4köp.Carinan är mycket mer lättmekad.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE