Sida 6 av 9

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: fre 15 maj 2009, 08:54:21
av Larco
Michael W skrev:Bilen kommer inte vara mer än "halvfärdig" när jag får ut den. Planerna är väl byta ut alla bussningar och dyl i bakvagn, värre bromsar (porsche?), väghållning, större turbo, omslipade kammar (typ grp A)................osv

Ja ni fattar, så om jag ska infria hälften av dessa mods så lär jag ju hänga kvar här ett par bast :mrgreen:
ST205bromsarna är ju ordentliga annars, får du tag på naven också är de ju helt bolt-on ;)
GruppA kammarna är väl vanligtvis runt 280graders? bäst att byta till shimslösa tryckare ;)

Tycker att det är synd att ST165an inte fanns som en speciell homologeringsmodell som Carlosen... *lite avundsjuk*
Man vill ju ha allt så är det ju :?

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: fre 15 maj 2009, 11:25:53
av Michael W
Larco skrev:
Michael W skrev:Bilen kommer inte vara mer än "halvfärdig" när jag får ut den. Planerna är väl byta ut alla bussningar och dyl i bakvagn, värre bromsar (porsche?), väghållning, större turbo, omslipade kammar (typ grp A)................osv

Ja ni fattar, så om jag ska infria hälften av dessa mods så lär jag ju hänga kvar här ett par bast :mrgreen:
ST205bromsarna är ju ordentliga annars, får du tag på naven också är de ju helt bolt-on ;)
GruppA kammarna är väl vanligtvis runt 280graders? bäst att byta till shimslösa tryckare ;)

Tycker att det är synd att ST165an inte fanns som en speciell homologeringsmodell som Carlosen... *lite avundsjuk*
Man vill ju ha allt så är det ju :?
Har tänkt på 205 bromsar men sen sa min bror en smart sak igår, sätt framskivorna bak och köp 2 porsche skivor fram. Andreas, är inte bolt-on lite fjolligt egentligen? :mrgreen:

Varför göra det lätt när man kan göra det svårt, kolla mina fälgar bara :ugeek:

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: fre 15 maj 2009, 13:41:24
av mIkAeL
Finns ju en massa trevliga big brake kit annars. eller så plockar man ihop något eget med wilwood ok eller så. :P
Kammar finns ju att få custom från oss... eller så finns det en hel uppsjö med olika konfigurationer.
Lycka till roligt projekt som kommer följas med spänning :D

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: fre 15 maj 2009, 18:09:12
av Larco
Michael W skrev:Har tänkt på 205 bromsar men sen sa min bror en smart sak igår, sätt framskivorna bak och köp 2 porsche skivor fram. Andreas, är inte bolt-on lite fjolligt egentligen? :mrgreen:

Varför göra det lätt när man kan göra det svårt, kolla mina fälgar bara :ugeek:
Hehe, I like your style! :D

Det låter dock ytterst krångligt, onödigt och dyrt i mina öron måste jag säga... Fick åka med i dales 205a på senaste grillträffen vi hade o den bromsade bra får jag säga :shock: pang sa de bara från 200 :shh: -100.

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: fre 15 maj 2009, 22:33:57
av Dale
Larco skrev:
Michael W skrev:Har tänkt på 205 bromsar men sen sa min bror en smart sak igår, sätt framskivorna bak och köp 2 porsche skivor fram. Andreas, är inte bolt-on lite fjolligt egentligen? :mrgreen:

Varför göra det lätt när man kan göra det svårt, kolla mina fälgar bara :ugeek:
Hehe, I like your style! :D

Det låter dock ytterst krångligt, onödigt och dyrt i mina öron måste jag säga... Fick åka med i dales 205a på senaste grillträffen vi hade o den bromsade bra får jag säga :shock: pang sa de bara från 200 :shh: -100.
315 mm ventilerat runt om. På sin tid var det inte många som hade så effektiva bromsar. Till och med flera Porsche modellerna hade längre bromssträckor.

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: lör 16 maj 2009, 00:09:27
av Michael W
mIkAeL skrev:Finns ju en massa trevliga big brake kit annars. eller så plockar man ihop något eget med wilwood ok eller så. :P
Kammar finns ju att få custom från oss... eller så finns det en hel uppsjö med olika konfigurationer.
Lycka till roligt projekt som kommer följas med spänning :D
Tackar Mikael, håller nog ett öga på din tråd med ;)

Jag kommer nog kontakta dig lite längre framöver också för att se vad ni har att erbjuda. Har bara haft trevliga erfarenheter av er!

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: lör 16 maj 2009, 00:15:04
av Michael W
Larco skrev:
Michael W skrev:Har tänkt på 205 bromsar men sen sa min bror en smart sak igår, sätt framskivorna bak och köp 2 porsche skivor fram. Andreas, är inte bolt-on lite fjolligt egentligen? :mrgreen:

Varför göra det lätt när man kan göra det svårt, kolla mina fälgar bara :ugeek:
Hehe, I like your style! :D

Det låter dock ytterst krångligt, onödigt och dyrt i mina öron måste jag säga... Fick åka med i dales 205a på senaste grillträffen vi hade o den bromsade bra får jag säga :shock: pang sa de bara från 200 :shh: -100.
Porsche bromsar har jag hittat för 4k och ibland lite lägre, sen göra egen adapter för oket. Men säg att man kommer över 2 skivor och ok för 5k så för 6k lite drygt så sitter de på. Vet inte vad BB-kit ligger på i pris men jag tycker det inte låter såå dyrt.

Dale, 205 bromsarna är säkerligen ypperliga. Ingen tvekan om det.
Jag vill bara inte vara som de andra barnen ;)
Dock inte sagt att jag INTE kommer att åka med 205 bromsar. Men det lutar inte åt det just nu iaf.

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: lör 16 maj 2009, 09:37:39
av Dale
Michael W skrev:Jag vill bara inte vara som de andra barnen ;)
:)

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: sön 24 maj 2009, 17:30:33
av Michael W
Liiten update här då. Har varit iväg med block och topp för bearbetning, hoppas att jag får tillbaka det nästa vecka. Annars dröjer det till v.24 :roll:
P.g.a. att han skulle bort v.23.

Har varit nere och lackerat min ventilkåpa och lite saker.
Bild

Bild

Bild

Givet med lite dekaler också 8-)
Bild

Ikväll ska jag nog kolla hur mycket vakuumslang jag måste beställa. Tänkte byta alla slangar typ 4,6 och 8mm slangar.
Blir nog ett par meter sammanlagt :lol:

Re: Celica GT4 Carlos Sainz

Postat: tis 26 maj 2009, 19:31:45
av Michael W
Idag kom mitt batteri på posten :D

Bild

Bild