Sida 4 av 32

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: fre 07 maj 2010, 21:16:18
av Proberas
Hittade 2 bilder ifrån träffen 1e maj,

Bild

Bild

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: sön 20 jun 2010, 23:19:57
av Proberas
kan tänka mig att sälja om jag får rätt bud..kommer eventuellt få annat att också lägga pengar på inom snar framtid så kommer ta alldeles för lång tid att få denna klar som jag vill ha den och som den är värd..är ju väldigt bra papper på den för dom som vill trimma och har reggad bur osv..eller byter man kolven och kör som den är...

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 29 jul 2010, 18:00:36
av Proberas
Ändrade planer igen, Blir nog så att jag skruvar ihop den och kör :)

Tanken är att sätta i smidda kolvar, porta turbon för att bli av med boostcreepet sen byta koppling till modell värsting som tål ordentliga tag bryr mig inte så mycket om det blir mer svårkört.

Så behöver en shoppinglista :)

Vad ska jag satsa på?

Bra sidor? Finns det något ställe där man kan få lite sponsring genom dekaler och grejer är det ju ett plus ;)

Vad mer ska jag byta när jag ändå är igång?

Arp bult? olika vevlager och allt vad det heter.. Litar mer på er som är kunniga vad jag ska köpa för något, Vill ha en riktigt stabil motor nu så man slipper vara rädd.. Och detta är ju steg 1 hade tänkt göra i etapper, så nästa gång man har pengar och motorn åker ut så blir det nog turbo/block osv.

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 29 jul 2010, 22:54:12
av Zerocool
Ska du bara smälla ihop den med smidda kolvar behöver de inte kosta så mycket.
Du kanske till och med ha kvar orginallagren om de ser bra ut.
lägger upp en lista på vad du behöver, dessa priserna har jag tagit på fensport.
Wössner kolvar(jag kör med de) 6164kr
Arp toppbultar 1735kr
komplett packningsats 1700kr
mycket mera än detta kanske du inte behöver köpa!
Sedan har de ingen roliga kopplingar på fensport, så där är de bättre att köpa en från us

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: fre 30 jul 2010, 00:38:55
av Rastaman
Tycker du gör helt rätt i att få ihop och igång den igen, tyckte den såg uttråkad ut på uppfarten när jag var hos dig :)

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: fre 30 jul 2010, 08:57:57
av Cyrix
Jag tycker Zerocools lista verkar vettig.
Med smidda kolvar och ARP bult, så klarara bottendelen rejält med stryk sen.
Vill du snåla lite, så verkar dom här Ebay kopplingarna funka bra: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/XTD-XTRE ... ccessories
Använd dock inte urtrampningslagret som följer med(köp original istället), dom är helt sjukt dåliga, ibland väsnas dom från dag ett, med lite tur håller dom en månad...

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: mån 02 aug 2010, 20:26:31
av Proberas
Om man ser kolvar och koppling och en riktig översyn av motorn som steg 1 . Vad är ett rimligt steg 2? Funderar på att bygga i etapper så man får köra lite också..och få en chans att lägga undan pengar imellan.

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: mån 02 aug 2010, 23:21:44
av Zerocool
steg 2 är för mig detta:
-apexi power fc
-bränsle pump
-spridare ex sard 850cc "bolt on"
-turbo byte
-cyrix mapp :D
=ca 400hk

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tis 03 aug 2010, 23:41:30
av Impreza
Zerocool skrev:steg 2 är för mig detta:
-apexi power fc
-bränsle pump
-spridare ex sard 850cc "bolt on"
-turbo byte
-cyrix mapp :D
=ca 400hk
Låter som ett vettigt "steg"
Har samma spec dock med 540cc på bensin än så länge.
Mikael_st körde exakt denna setup. På etanol.
Gav bra me mos!!!
/ Dennis

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 05 aug 2010, 09:04:50
av Cyrix
Zerocool skrev:steg 2 är för mig detta:
-apexi power fc
-bränsle pump
-spridare ex sard 850cc "bolt on"
-turbo byte
-cyrix mapp :D
=ca 400hk
Låter som en bra plan, sen kanske det är värt att lämna iväg bilen till nån som kan mappa istället....
Ska man gå ett litet steg till, så tycker jag kammar är en bra ide, kommer ge mer effekt vid mindre laddtryck och det blir en roligare motor, effekten försvinner inte på högre varv på alls samma sätt.