Sida 4 av 7

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: mån 08 feb 2010, 09:58:53
av Erkan
Du verkar ha väldigt mycket otur när det gäller din GT4!!

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: mån 08 feb 2010, 10:16:50
av Larco
scape_2_paradise skrev:Nu har ramlagerna skurit! :o :o

Nu blir det totalrenovering av motor!

Funderar på att byta kolvar och stakar till något som håller bättre.
Någon som vet hur mycket effekt original stakar/kovar håller för?

Blir även ny koppling och stål toppackning.

Kom gärna på tips till motorspec som håller för 400 hkr!

Söker även beg delar som jag kan behöva ;) :D
Tråkigt att höra.

För 400hk behövs detta.
Smidda kolvar, racevevlager, stålpackning är väl de interna delar som du främst behöver för att klara upp emot 400hk om allt annat är i skick. Sen turbo, spridare, motorstyrning, grövre bränsleledning, troligen bättre bränslepump. Ett 3" avgassystem kommer att hjälpa dig att nå dit enklare också.
Originalstakarna är rätt så stadiga och om de dessutom preppas korrekt håller de bra. Men de är också rätt så tunga så smidda H-profil är ju inte en dum uppgradering för att få ned massan i de rörliga delarna..

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: tis 09 feb 2010, 08:54:45
av scape_2_paradise
Tack för svaret ;)

Nu ska det i smidda kolvar, stakar, cometic toppackning, arp bultar, bättre koppling, bättre turbo.

Hur ter sig en holset hx35 på en så liten motor? Vet att dom har svaga avgashus :roll:
Behövs en stödgördel vid 400-450 hkr?
Något annat som inte klarar den effekten runt 400 hkr?

Ingen som har några av de förstnämda intärna delarna till motorn?

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: tis 09 feb 2010, 12:34:04
av behr
Stödgördel behövs ej. ST205 har ståltopplockspackning original. Många som kör med dom även på gen1 och 2. Jag har en Cometic stålpackning över iofs...

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: lör 13 feb 2010, 23:42:00
av scape_2_paradise
Nu börjar det hända grejer ;)

Har börjat beställa godis till mitt trim och renoverings projekt.

#Cometic stål toppackning
#Kammar från ST202 3sge (lite vassare än STD)
#Walbro 255l/h soppa pump
#BTR linjär 1.1 (Någon billig kopia)
#Fidanza ställbara kamdrev
#Kamrem 3s-gte
#Setrab oljekylare
#EGR plattor
#Alu bustning till bakklumpen
_____________________________________________________

Vart köper jag vattenpump, hydraulisk kamremsspännare, packningar till motor.
Är det bara toyota original som gäller?

Bör jag byta till en bättre oljepump?
Ser att ATS-Racing säljer oljepumpar som pumpar bättre än STD.

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: sön 14 feb 2010, 00:50:16
av GT4-Force
www.jc-performance.se

har allt till din motor :D

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: sön 14 feb 2010, 04:02:34
av Bauer669
Pumpen ska väl gå att schimsa för ett högre flöde/tryck. om jag inte är ute och cyklar

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: sön 14 feb 2010, 09:43:08
av scape_2_paradise
GT4-Force skrev:http://www.jc-performance.se

har allt till din motor :D
Tyvär, så har dom ju inte det :cry:
Dom har ju ingen remspännare.
Verkar även bara gå att köpa en komplett sats packningar.
Dom tar 2.700 kr för hela satsen. Kanske inte är så dyrt ändå?

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: sön 14 feb 2010, 11:29:53
av Henrik
fick ditt pm, men ej aktuellt att sälja nu så nära våren.
Trist med ras. Därför man ska köpa grejer som bevisligen funkar ;)

Re: Scape_2_paradise Celica gt4 st 185

Postat: sön 14 feb 2010, 12:40:06
av Zeus
Tjena!

Kul tråd med mycket bilder! Hoppas du får ordning på allt, lycka till!
Man får lite inspiration vilket är bra, nån gång ska jag köpa en hobbybil att skruva på igen! 8-)