Sida 3 av 29

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: fre 03 apr 2009, 11:29:34
av Larco
Michael W skrev:Jo visst köper jag filtret av dig, frågan är bara hur länge du kan vänta.

Filter är inte prio ett just nu :(
OK jag förstår :)
Ja vi får väl se, väntar du för länge kanske det hamnar på min bil i brist på annat filter :P

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: fre 03 apr 2009, 11:48:48
av Michael W
Hehe, jo. Men får se om jag ska ha på mina 19" hjul i sommar eller om jag lugnar mig med dom. Annars är väl de "stora" pengarna i lager och packningar kvar. Efter det kan jag nog köpa ditt trim filter ;)

Hör av mig ang det.

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: lör 04 apr 2009, 03:53:08
av Larco
Har kört några timmar i verkstan nu. Mer har ju hänt på 3 timmar men är man ordentlig så är man :)

oljenozzlar tvättade, uppsmorda och monterade. Momentdragna så klart. Lagren har även hittat fram.
Bild

Veven ilagd
Bild

ARP-bultarna avtorkade en extra gång för säkerhetsskull innan jag satte dit dem igen. Lite specialfett (cromemolly?) vid muttrarna.
Överfallen dragna i sekvens tills allt ligger dikt. Har dock inte gjort sista momentdragnings sekvenserna än då jag för allt i världen inte kunde lista ut hur mycket 60 ft/ilb var i NM när jag stod där. När ska jänkarna sluta mäta allt med kroppsdelar egentligen?! :P
Ahh också har jag tagit bort färgen som krupit under maskeringen lite.
Bild

Sen täckte jag över allt och gick hem.

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 05 apr 2009, 03:00:18
av GT4-Force
ser bra ut förutom remskiven som sitter på kan bli jobbigt att få på olje pumpen då :mrgreen:

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 05 apr 2009, 12:48:43
av Larco
Hehe, jo den ska ju så klart av innan oljepumpen ska på :D
Den sitter kvar på sen vevpartiet balanserades. Den verkade lite lurig att få av när veven är lös men jag provade inte heller.

Sen glömde jag att säga att jag blåst ur alla oljekanelena några gånger både i vev och block som även spolats ur tidigare. Man vet ju inte vad som finns kvar sen bearbetning hos motorfirman. Säkert inget man vill ha där iaf. ;)

jag får fram att 60 ft/ilb är 81,35NM, stämmer det?

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 05 apr 2009, 13:13:48
av cheetah1
Larco skrev:Hehe, jo den ska ju så klart av innan oljepumpen ska på :D
jag får fram att 60 ft/ilb är 81,35NM, stämmer det?
Verkar högst rimligt.
http://web.telia.com/~u54504162/javascr ... idmom.html

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 05 apr 2009, 13:19:22
av Larco
cheetah1 skrev:
Larco skrev:Hehe, jo den ska ju så klart av innan oljepumpen ska på :D
jag får fram att 60 ft/ilb är 81,35NM, stämmer det?
Verkar högst rimligt.
http://web.telia.com/~u54504162/javascr ... idmom.html
Tack, då kör jag på det. :)

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 05 apr 2009, 18:27:12
av Michael W
Ser bra ut Andreas! Vart balanserade du vevpartiet? Något jag också tänkt att göra men vet inte riktigt vilka som pysslar med sådant. Vill ju helst ha något i närheten så man inte behöver skicka allt men kanske inte finns så många företag som gör detta?

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 05 apr 2009, 19:09:43
av Larco
Tack Michael. Ultramotors http://ultramotors.se/ utanför Södertälje har jag anlitat för bearbetningen.
Annars är värmdö motorteknik http://www.motorteknik.nu/ det enda stället jag känner till, SMR burkar använda dem.
De är väl bland de bättre här omkring.

Finns säkert många andra motorfirmor runt i landet också.

Re: Larco: Celica GT-four ST165

Postat: sön 05 apr 2009, 19:25:44
av Moorgrove
Michael W skrev:Ser bra ut Andreas! Vart balanserade du vevpartiet? Något jag också tänkt att göra men vet inte riktigt vilka som pysslar med sådant. Vill ju helst ha något i närheten så man inte behöver skicka allt men kanske inte finns så många företag som gör detta?
Får göra lite smygreklam för Bo Ridström racing i Mullsjö, dom utför bla balansering.