Sida 3 av 11

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: mån 23 jul 2012, 17:39:18
av Miami
Riktigt härligt bygge, har en själv som småningom ska bli lite updaterad.
Hur gick du tillväga när du målade? Våtslip,spackel? vilken sorts färg?

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: mån 23 jul 2012, 19:53:10
av gothicteo
I dag har jag svetsat om stötdämparinfästningarna!
Bild
Sådär ja då har man lite fjädringsväg igen!

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: tis 24 jul 2012, 21:07:02
av gothicteo
Miami skrev:Riktigt härligt bygge, har en själv som småningom ska bli lite updaterad.
Hur gick du tillväga när du målade? Våtslip,spackel? vilken sorts färg?
Jag slipade bara av lite... Bonkade ut bulorna så gott jag kunde å sedan på med Grön Pazerol från nornsjö.
Inge spackel alls!

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: fre 27 jul 2012, 16:36:01
av Miami
gothicteo skrev:
Miami skrev:Riktigt härligt bygge, har en själv som småningom ska bli lite updaterad.
Hur gick du tillväga när du målade? Våtslip,spackel? vilken sorts färg?
Jag slipade bara av lite... Bonkade ut bulorna så gott jag kunde å sedan på med Grön Pazerol från nornsjö.
Inge spackel alls!

Okej där ser man, om bilderna får tala så ser det riktigt bra ut, keep on going :D

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: sön 29 jul 2012, 01:33:13
av gothicteo
sitter här mitt i natten och funderar på framtida motorbyte. Starlet med volvosnurra fins ju några stycken... men hur många finns mer V6a från omega eller sierra?
Vad tror ni om detta?
V6or brukar ju vara lite kortare så då blir det inte lika trångt på längden hoppas jag.
Kylet hamnar bak i vilket fall som hälst men jag vill inte ha vattenpumpen 2 cm innanför frontplåten!

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: sön 29 jul 2012, 03:27:20
av Glenn
Jag skulle ha tittat på en V6 från camry isåfall, dom kan man få rätt billigt också, och alltid trevligare att ha samma märke på motorn.

En 1UZ-FE vore ju ubercoolt också, fast dom är ju lite dyrare, tror man brukar få ge 10k+ för dom, och man kan hitta hela LS400 för 15k.

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: sön 29 jul 2012, 07:22:55
av SHySwe
Eftersom du kan tänka dej en Opellåda: Saab-turbo?
Saab-fyran kan lätt få bättre vrid än Opel-sexan, som iofs även sitter i Saabarna.

Regga tex med en 150 hästars, den kan "justeras" till ca 220 med endast laddventil och gratis programvara till originalsprutet. Total kostnad för justeringen kan stanna på ett par tusen och lite egen tid med datorn.
Reggar du med en större motor så kostar kraven på tex bromsar mer. Skulle jag börja om så hade jag antagligen valt mindre effekt till reggningen, det tar dessutom tid att hitta fungerande lösningar med 200 hp/ton i rollan.
Jag kommer att använda en mapp som ger konstant 420 wNm från drygt 1000 rpm, tills den inte orkar längre. Dvs ingen turbokick.
Max blir antagligen runt 270 whp, men det är mindre intressant.

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: sön 29 jul 2012, 08:06:50
av gothicteo
Kul respons!
Camry V6a.... vad är det för efekt i en sådan och vilken låda passar på den så att jag köra bakhjulsdriften?
Camryn var väl framhjulsdriven?

Ang turbo så är det inte aktuellt eftersom det är förbjudet i reglementet och mycket roligare med sugmotor!

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: mån 30 jul 2012, 15:10:05
av gothicteo
Då var TOYen besiktad 2 år frammåt! Gott!
Dax att bredda plåtfälgar till den då!

Re: Toyota starlet -82 KP62 "Toyen"

Postat: mån 30 jul 2012, 15:53:35
av Hemiyoda
Sprängkåpa från Corolla CE7x / Carina CA6x diesel / Model-F eller annan van (med Y-motor). Låda från Celica/Supra A6. Blir nog lite jox med startmotorn..

http://forums.toyspeed.org.nz/viewtopic.php?t=73257

gothicteo skrev:Kul respons!
Camry V6a.... vad är det för efekt i en sådan och vilken låda passar på den så att jag köra bakhjulsdriften?
Camryn var väl framhjulsdriven?

Ang turbo så är det inte aktuellt eftersom det är förbjudet i reglementet och mycket roligare med sugmotor!