Vilka bultar för motorstativ?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1716
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Vilka bultar för motorstativ?

Inlägg av Johnny Blade »

Att bulta den i sidan är ju att föredra om man ska bort med veven.
Bild
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Vilka bultar för motorstativ?

Inlägg av Glenn »

Det hänger ju mest på motorfästen och div aggregat som är ivägen, kan man bulta från sidan så brukar det helt klart vara smidigast, men det är väl inte så ofta det går.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Vilka bultar för motorstativ?

Inlägg av Hornlund »

Neblade skrev:Hmm... när jag tänker efter så är det nog topplocksskruvar från en 3S-GE eller möjligtvis en 2T-motor som jag använde. :( Så jag kanske lurade dig där!
Ingen fara, men blev lite besviken när jag vred loss en bult med lös motor på golvet. Men det gick det här också, tillslut!
Får tänka på det om jag ser någon lite större motor någonstans, kan helt klart vara bra att ha!
Johnny Blade skrev:Att bulta den i sidan är ju att föredra om man ska bort med veven.
Ser smidigt ut, men tror inte det går så bra med ett litet 4A-block, alla har inte lika sexiga block som du ;)
Gick rätt bra att lyfta ur veven ändå, lite pilligt men fullt genomförbart.
Glenn skrev:Det hänger ju mest på motorfästen och div aggregat som är ivägen, kan man bulta från sidan så brukar det helt klart vara smidigast, men det är väl inte så ofta det går.
Precis, jag tror inte det går så bra på ett 4A som sagt. Hittar inga direkt lämpliga hål för det, inte som skulle bli smidigare än nu. Fyra stycken M12 1,25 hade vart det smidigaste, men verkar som sagt va en fridlyst art!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Skriv svar