Sida 13 av 20

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 27 apr 2012, 05:36:00
av SHySwe
Precis vad jag tänkte! Underbar bil!
Hur tänker du montera fyrlänken för rally? Långt ut eller tvärtom? Hur dimensionerar du för att klara sidledskrafterna? Hur har du gjort med kardan för att den ska kunna flexa längdmässigt?

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 27 apr 2012, 07:41:05
av Dale
Tvärställd kardan och antiguppmembran på ventilörat. Fräckt iaf. ;-)

Nästan exakt beskrivet :o Kardan löper i lådan. 4-link så långt ut det går. Utställning i morn hos Mekonomen :D // Vesa

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 27 apr 2012, 09:23:49
av SHySwe
Kan det där tolkas som att fingrarna ibland är snabbare än huvudet?
Eller bara att du inte tycker att jag har rätt att ställa så korkade frågor?

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 27 apr 2012, 09:39:07
av Dale
srylul skrev:Kan det där tolkas som att fingrarna ibland är snabbare än huvudet?
Eller bara att du inte tycker att jag har rätt att ställa så korkade frågor?
Var förbi Vesas garage i helgen och kollade på bygget. Såg då bra ut och det blir nog bra det där även om jag inte fattar riktigt med alla pinnar hit och dit. Fråga måste man annars får man ju inte veta något. ;-)

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 27 apr 2012, 20:33:08
av Vesa
Bladfjädrar är inte så dåliga, de håller i sidled men svårt att dimensionera som man vill ha det.

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 27 apr 2012, 21:51:16
av SHySwe
Ungefär min uppfattning åxå.
Jag tar bort ett par blad, monterar coilovers på Golfdämpare, panhardstag och momentstag som utseendemässigt kan uppfattas som de tractionbars som fanns på jänkare tidigare.
Då kan jag även justera höjden. Men den ska ju bara vara på asfalt.
Fruktansvärt snygg bil du har, Vesa! :thumbup:

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: tor 03 maj 2012, 22:34:32
av Vesa
Nedre 4-länken monterade, funkar bra :D Vilken skillnad på stabilitet :D :D :D Nu ska 2TG:ns vev & svänghjul balanseras :shock: Trodde det var gjort i fabriken :roll:

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 04 maj 2012, 08:47:16
av Hemiyoda
Jo det där med svänghjulen han man märkt.. särskilt efter modifiering till W5x koppling. Hur mycket har dom fått balansera veven?

Hade du nån nytta av ARP-informationen, har du en mobil som tar emot mms? :mrgreen: Mitsu 4G63 <94 verkar ha M12 1.25, vet inte hur långa dom är dock.

//Erik

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 04 maj 2012, 19:50:15
av Vesa
Hemiyoda skrev:Jo det där med svänghjulen han man märkt.. särskilt efter modifiering till W5x koppling. Hur mycket har dom fått balansera veven?

Hade du nån nytta av ARP-informationen, har du en mobil som tar emot mms? :mrgreen: Mitsu 4G63 <94 verkar ha M12 1.25, vet inte hur långa dom är dock.

//Erik
Jo tack, pratade Toms Motor idag och han tyckte att hittar man kortare ARP så fräser man ner på toppen :thumbup:
Balansering av vev blir nästa vecka. Har du nån erfarenhet av SACHS tryckplatta :?: den va lite lättare än Toyans.
Nya kammar år beställda :twisted:

Re: Corolla Coupe KE25 1971

Postat: fre 04 maj 2012, 21:26:19
av cheetah1
Sån fantastiskt fin bil, åsså har du glömt: http://bit.ly/Iu1Ca0