Sida 2 av 10

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: fre 16 sep 2011, 21:17:31
av MrNize
Vet inte och vågar inte gissa vad den ligger på. men kör för tillfället med ca 0,7 bars laddtryck och grundmappad. Men vill dubla laddtycket och få han mappad ordentligt. Men tillräkligt med effekt för att spinna loss på 2ans växel är där... :twisted:

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: sön 16 okt 2011, 17:14:48
av MrNize
Nu har man varit i garaget och tomgångsmappat lite. Tror jag skall byta bränsle....=)

http://www.youtube.com/watch?v=RcoinzouF2o

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: tor 27 okt 2011, 16:00:47
av MrNize
Just nu sitter jag i valet eller kvalet om jag skall ha ac i bilen. Tjänar man mycket vikt på att plocka bort den helt och är det bara att blocka bort?

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: fre 28 okt 2011, 00:09:23
av Rastaman
Ska du köra bana så ha kvar den, du tappar mer tid som förare av att sitta och köra i en bastu än du gör av vikten och hästkraftsförlusten.
Enda anledning att plocka bort den är om du jagar tid på strippen.

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: fre 28 okt 2011, 16:53:42
av Fnys
Rastaman skrev:Ska du köra bana så ha kvar den, du tappar mer tid som förare av att sitta och köra i en bastu än du gör av vikten och hästkraftsförlusten.
Enda anledning att plocka bort den är om du jagar tid på strippen.
vad väger ett AC-system i en MR2'a? Antar att den väger mer än andra bilar som inte har mittmotor eller blir det inte mer rördragning?

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: fre 28 okt 2011, 21:21:17
av Glenn
funkar den skulle jag låtit den vara, men är kompressorn eller nåt rasad skulle jag plocka bort den.

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: fre 28 okt 2011, 23:02:44
av MrNize
den funkade innan jag tog ur motorn. Å då tog jag även ur ac-pumpen. Efter lite mer tanke verksamhet så minns jag att jag nog nästan aldrig använde den innan. Så det blir nog att ta bort alla rör,kyl och tillbehör. Är det bara att slita bort grejorna eller måste man bygla givare å sånt?
Någon som har tagit bort acen i en mr2a förr?

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: mån 26 mar 2012, 11:36:09
av Toyspeed
Hur har de gått i vinter då?
AC´n slet jag väck på min. Onödigt vikt! Går ju veva ner rutan ;)

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: tis 27 mar 2012, 09:00:49
av Hornlund
På min, visserligen en mk1, så gick det bra om man plockade väck allt som hade med AC att göra. Men innan allt var borta under brädan, fungerade inte min cupéfläkt. Var lite klurigt att avgöra vad som skulle var kvar & vad som skulle bort, bara att ta det lite lugnt så löser det sig.

Fast jag gissar att du redan fått väck din AC vid det här laget :thumbup:

Re: MrNize´s MR2 turbo

Postat: fre 20 apr 2012, 06:20:09
av MrNize
Här har inte hänt mycket i vinter med bilen tyvärr. Det har hänt desto mer på familje fronten.. :(

Men men nu är allt löst å mekandet har börjat att komma tillbaka lite grann. Det som har börjats göras är att jag hade ur kabelhärvan å gick igenom den kabel för kabel. Fick laga tre kablar å la till fyra nya. Två för airtemp givaren å två för den nya intercoolerfläkten. Var nogot grövre kablar till den ärn originalet.... ;)
Har även lackat om alla intercooler rören och ventilkåpan i blanksvart. (bilder kommer.)
Det som står på programmet fram till semesten är:

Renovera alla bromsoken å målada dom svarta.
Installera om mätarna i cupen. (hoppas det blir snyggt...)
Göra nytt WG avgassystem. Är rakt rör idag.
Packa om oljepumpen. Har en liten störig läcka på den.
Skall även dra om alla vaccumslangar och elkablar till givare, hoppas även här att jag kan få det snyggare.
Sen skall den ut å mappas och besiktigas. Å går detta inte som jag vill så köps det nytt tändsystem.