Sida 2 av 2

Re: Sportluftfilter till Toyota Celica 2.0 16 GT-i 16V 1989.

Postat: ons 25 aug 2010, 23:07:50
av tubrik
höfta på 10hkr som mest men då ska du göra allt riktigt.. max 5 optimalt skulle ja gissa.

Re: Sportluftfilter till Toyota Celica 2.0 16 GT-i 16V 1989.

Postat: ons 25 aug 2010, 23:24:33
av Neblade
Var glad om du inte tappar effekt och vrid på låga varv till att börja med. ;)
Om det handlar om 5-10 hk i toppeffekt, vad gör det för skillnad egentligen?

Montera öppet filter på en sugmotor gör man väl för att få det goa ljudet? :D

De få om ens några km/h mer man möjligtvis får i maxhastighet är kanske får är lite irrelevant.
Om du vill accelerera fortare så satsa på att lätta bilen istället, mycket enklare och ger mycket mer! Både när det handlar om att accelerara, svänga och bromsa. Men öppet filter är trevligt, det säger jag inget emot! (Och jag tyckte att min bil gick liiite bättre med öppet).
Se till att T-vis funkar som det ska och montera ST182-grenrör, där har ni mer att hämta.