Sida 2 av 2

Re: oljestickan flyger ur!

Postat: ons 30 jun 2010, 23:00:10
av Pugho
Tobbe har rätt, vevhusvent måste sitta på turbons sugsida för att det ska fungera med en konverterad sugis. Dock så tror jag att TS skrev i början att det var så, men det beror lite på hur man definierar "innan" turbon. Mellan turbon och luftfiltret ska vevhusventilationens ena ände sitta och den andra änden ska sitta i ventilkåpan.

Re: oljestickan flyger ur!

Postat: ons 30 jun 2010, 23:18:15
av MaDMikE
Pugho skrev:Tobbe har rätt, vevhusvent måste sitta på turbons sugsida för att det ska fungera med en konverterad sugis. Dock så tror jag att TS skrev i början att det var så, men det beror lite på hur man definierar "innan" turbon. Mellan turbon och luftfiltret ska vevhusventilationens ena ände sitta och den andra änden ska sitta i ventilkåpan.

d e så d sitter, har slang från ventilkåpan till röret mellan luftfilter och turbo.

Re: oljestickan flyger ur!

Postat: tor 01 jul 2010, 09:48:47
av Tobbera
Kan det kanske vara dåliga kolvringar som släpper ner laddtrycket i vevhuset och skickar ut oljestickan?

Re: oljestickan flyger ur!

Postat: tor 01 jul 2010, 11:02:23
av MaDMikE
Tobbera skrev:Kan det kanske vara dåliga kolvringar som släpper ner laddtrycket i vevhuset och skickar ut oljestickan?
D kan ju va d ;) va precis ute o gjorde ett komptest, o d va inga vackra resultat:

1: 115-120 psi
2: 105
3: 115
4: 85

Så nu e d bara o riva o slita ett tag framöver, ska bli spännande o se hur d går, har ju aldrig gjorts förut :P
Har ni nå tips på vilka kolvringar man ska köpa? topplockspackningen lär ju oxå bytas, vad ska man köra där?
E d nått annat man bör kolla/fixa när man ändå har brallorna nere? alla tips o trix e mer än varmt välkommna.

Re: oljestickan flyger ur!

Postat: tor 01 jul 2010, 13:52:06
av Glenn
Köp inget innan du rivit och vet vad som är fel, behöver inte vara fel på kolvringarna tex, kan vara nåt annat också, "allt" går att mäta sej till om man river motorn.

Re: oljestickan flyger ur!

Postat: tor 01 jul 2010, 17:26:30
av MaDMikE
Glenn skrev:Köp inget innan du rivit och vet vad som är fel, behöver inte vara fel på kolvringarna tex, kan vara nåt annat också, "allt" går att mäta sej till om man river motorn.
låter rimligt :) men kommer ju säkert sluta me en helrenovering om jag känner mig själv rätt :P