Min första bil... Som farsan köpte ny1987. Ingen speciell bil. En slit och slängbil som ingen ägnade speciellt stor uppmärksamhet och som oftast rostade sönder och slutade sitt liv på någon anonym bilskrot. Detta exemplar gick dock ett annat öde till mötes. Den vårdades ömt av min far. När jag, som stolt 18-åring med rykande färskt körkort, köpte bilen billigt fortsatt jag att ömt vårda min lilla stjärna. Idag 38 år senare är bilen fortfarande lika fin som när den var ny. Kan nog faktiskt våga påstå att det förmodligen är lika fin som när den en gång i tiden lämnade produktionsbandet i Japan. Idag lever den lilla bilen ett tämligen lugnt pensionärsliv. Körs några mil per säsong som entusiastfordon. Mestadels till olika träffar, där Japantemat i Nyköpings hamn är huvudnumret. Bilen har alltid levt ett liv i skymundan, men får nu alltmer njuta av lite strålkastarsken på ålders höst.
Vinteride för min lilla Starlet
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Bilmodell: Starlet
- Årsmodell: 1986
- PostOrt: Västerås
- Land (Country): Sverige
Vinteride för min lilla Starlet
Senast redigerad av Starlet77 den lör 08 feb 2025, 16:18:54, redigerad totalt 1 gånger.
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Vinteride för min lilla Starlet
Såg riktigt fin ut 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se