Skivor och klossar till en RA23?

Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Paxman
Bilmodell: Celica RA23
Årsmodell: 1976
PostOrt: Stockholm

Skivor och klossar till en RA23?

Inlägg av Paxman »

Hej alla!

Är det någon som har OEM artikelnummer på bromsskivor och klossar till en RA23? Jag beställde grejer från Autodoc och använde mitt reg.nr...men det blev ju naturligtvis fel. Troligen grejer till XA22, så om någon behöver såna så har jag. Autodoc krävde att jag betalar returfrakten själv, trots att det var deras system som gav mig fel grejer :evil: och frakten skulle bli högre än vad jag betalade, så det blev ingen retur.

Jag har sökt och letat...men jag kan för mitt liv inte hitta grejer jag är säker på kommer vara rätt...och jag kan ju inte hålla på att chansbeställa. Toyota kunde inte hjälpa mig...för gammal bil var ursäkten. :cry:

Mvh
Paxman
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
Land (Country): Sverige

Re: Skivor och klossar till en RA23?

Inlägg av Glenn »

Kollat med trodo ?

Dom har en funktion där dom kollar upp att rgejerna faktiskt passar och jag tror dom tar ansvaret om dom ändå inte skulle göra det.

Jag har handlat mycket från autodoc genom åren, men i princip slutat i förmån till trodo numera, förutom deras kärvhet med reklamationer så gillar jag inte att autodoc byter ut fabrikat utan att ens fråga kunden, ofta från ett bra märke till deras egna skitmärken (i.e stark), jag gillar inte heller deras ovana att lägga in deras "utbytesgaranti" som kostar pengar på varje order så man måste klciak bort den.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Paxman
Bilmodell: Celica RA23
Årsmodell: 1976

Re: Skivor och klossar till en RA23?

Inlägg av Paxman »

Trodo visar två skivor, båda med samma lilla ytterdiameter som de skivor Autodoc lurade på mig. :cry:
Skriv svar