Fråga om bränsleförbrukning

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Byss
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 20 jul 2009, 22:08:04
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2004
PostOrt: näsviken

Fråga om bränsleförbrukning

Inlägg av Byss »

Hej.

Blev idag en glad ägare av en Avensis -04, 1.8 kombi.

Det jag vart lite fundersam på var när jag åkte hem från bilhandlarn, var att när jag ligger och mysåker med bilen så visar den att det drar ca 2 l/m. Och när jag tokgasar med den så sjunker förbrukningen enligt mätaren "kommer inte på vad mätaren heter, den som pendlar upp och ner beroende på gas" till ca 0,2 l/m. När jag släpper gasen helt så visar den 3 l/m.
Borde det inte vara tvärt om ?

Snittförbrukningen ligger just nu på ca 1,4 l/m när jag har kört ca 7mil landsväg? och då har jag kört snällt med den.

//Mvh
Fredrik
ST185
Inlägg: 106
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:25:22
Bilmodell: Celica GT-four
Årsmodell: 1995

Re: Fråga om bränsleförbrukning

Inlägg av ST185 »

Är du säker på att det är l/m låter mer som det är m/l det ska gå att ändra i menyn.
Byss
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 20 jul 2009, 22:08:04
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2004
PostOrt: näsviken

Re: Fråga om bränsleförbrukning

Inlägg av Byss »

ST185 skrev:Är du säker på att det är l/m låter mer som det är m/l det ska gå att ändra i menyn.

Hmm det har jag faktiskt inte tänk på... måste kollas.
Byss
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 20 jul 2009, 22:08:04
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2004
PostOrt: näsviken

Re: Fråga om bränsleförbrukning

Inlägg av Byss »

Byss skrev:
ST185 skrev:Är du säker på att det är l/m låter mer som det är m/l det ska gå att ändra i menyn.

Hmm det har jag faktiskt inte tänk på... måste kollas.
Japp så var det :oops: tänkte inte ens på att det stod m/l.
Skriv svar