Ah då är jag med, trodde det var något som "verkligen hängde" under bilen. Och att du ändå, hade 155mm markfrigångcheetah1 skrev: ↑sön 26 jul 2020, 22:05:55Batteripaketet är lika stort som bottenplattan, alltså från motorrummet till bakaxeln, lika brett som bilen, ungefär 6-7 cm tjockt, väger 450 kilo och är fastbultat på undersidan av golvet. Man sitter iofs rätt högt, men ändå, att en Corolla skulle vara 2 cm lägre utan batteripaket. Är det en DTM-bil?
Markfrigång nya Corolla Hybrid
-
- Inlägg: 238
- Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
- Bilmodell: Prius
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): SWEDEN
Re: Markfrigång nya Corolla Hybrid
- Neblade
- Ordförande
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
- Bilmodell: Celica GT
- Årsmodell: 1974
- PostOrt: Linghem
- Land (Country): Sweden
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Markfrigång nya Corolla Hybrid
Årets off-topic kanske, men vad händer när man sätter den där berömda stenen i underredet när man har ett batteri där? På en vanlig ICE-motor så brukar man ju klara sig såvida man inte lyckats träffa med oljetråget, men...cheetah1 skrev: ↑sön 26 jul 2020, 22:05:55Batteripaketet är lika stort som bottenplattan, alltså från motorrummet till bakaxeln, lika brett som bilen, ungefär 6-7 cm tjockt, väger 450 kilo och är fastbultat på undersidan av golvet. Man sitter iofs rätt högt, men ändå, att en Corolla skulle vara 2 cm lägre utan batteripaket. Är det en DTM-bil?
Bättre eller sämre med elbilen?
Mattias Johansson
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skicka PM,
Ordförande för Toyota Club Sweden
Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet
1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Markfrigång nya Corolla Hybrid
Batterilådan är av riktigt grovt stål, med en massa invändiga förstärkningar, solitt ihopbultat och hermetiskt tillslutet.Neblade skrev: ↑mån 10 aug 2020, 21:34:42Årets off-topic kanske, men vad händer när man sätter den där berömda stenen i underredet när man har ett batteri där? På en vanlig ICE-motor så brukar man ju klara sig såvida man inte lyckats träffa med oljetråget, men...cheetah1 skrev: ↑sön 26 jul 2020, 22:05:55Batteripaketet är lika stort som bottenplattan, alltså från motorrummet till bakaxeln, lika brett som bilen, ungefär 6-7 cm tjockt, väger 450 kilo och är fastbultat på undersidan av golvet. Man sitter iofs rätt högt, men ändå, att en Corolla skulle vara 2 cm lägre utan batteripaket. Är det en DTM-bil?
Bättre eller sämre med elbilen?
Det var nyligen en brand i ett flerbilsgarage i Norge, där det bland annat stod ett antal elbilar. Det enda som klarade sig hyfsat oskatt i branden var elbilarnas batteripaket, resten av garaget med innehåll hade förvandlats till förvridet skrot och sot. Nu är iofs en brand inte samma sak som att hänga bilen på en vass sten, men jag tänker att det ändå är en indikation på till vilka standarder batteripaketen byggs.
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: mån 02 mar 2020, 21:17:09
- Årsmodell: 0
- PostOrt: Hässelby
- Land (Country): Sverige
Re: Markfrigång nya Corolla Hybrid
Det blev en TREK till slut. Tycker den funkar bättre på skogsbilvägar än min gamla Civic som på papperet har exakt lika markfrigång som TREK.
I övrigt mkt nöjd med bilen. Kan kanske bli lite tystare med andra däck än de som levereras original.
I övrigt mkt nöjd med bilen. Kan kanske bli lite tystare med andra däck än de som levereras original.