Medveten om detta! Inget vrede i kupén!
Jens KE70 Corolla
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: tor 09 nov 2017, 15:15:19
- Bilmodell: Corolla KE70
- Årsmodell: 1982
- PostOrt: Getinge
- Land (Country): Sverige
Re: Jens KE70 Corolla
Tackar Plåtcenter Halmstad, Snabbservice Getinge, FM-Bildelar, L-M-R.se, Ashes Wheels, Tofugarage, vänner och världens bästa far som ställer upp och hjälper mig!
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Jens KE70 Corolla
Vrede i kupén kan man nog drabbas av ändå iofs, med så mycket stollar vi har på vägarna..
-
- Inlägg: 1087
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
Re: Jens KE70 Corolla
Absolut! Men avstå vrede!
Dock är det nog inte tvunget att ha justeringarna för strypningar av bromskretsarna i tex motorrummet. En skruvad plåt som gör att man inte når vreden räcker oftast. Kan annars bli krångligt att dra bromsrör överallt, hit och dit, med bromsvåg.
Jag har iofs mina vred för bakre kretsarna under huven, men det är bara för att det blev smidigt/ snyggt (viktigt! ) att montera dom nära abs-systemet.
Dock är det nog inte tvunget att ha justeringarna för strypningar av bromskretsarna i tex motorrummet. En skruvad plåt som gör att man inte når vreden räcker oftast. Kan annars bli krångligt att dra bromsrör överallt, hit och dit, med bromsvåg.
Jag har iofs mina vred för bakre kretsarna under huven, men det är bara för att det blev smidigt/ snyggt (viktigt! ) att montera dom nära abs-systemet.
Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: tor 09 nov 2017, 15:15:19
- Bilmodell: Corolla KE70
- Årsmodell: 1982
- PostOrt: Getinge
- Land (Country): Sverige
Mer prylar!
Tjabba!
Långt mellan uppdateringarna som vanligt, men nu har det kommit paket! Vad kan det vara?
Jo, klart en kylare och lite CNCfräst alu! Och det gillar ju alla!
Motorfästen är ihoppulade
Lite spakflyttkitt testat
Och det hamnar ju asgött mitt i krysset! (typ)
Motorfästen ditsvetsade, ITB-kittet provmonterat med hemmaprintade trattar
Så ligger det till, kort och koncist! Håller på att dra sopparör nu, rostfritt 6mm innerdiam.
Fortsatt trevlig vecka!
Långt mellan uppdateringarna som vanligt, men nu har det kommit paket! Vad kan det vara?
Jo, klart en kylare och lite CNCfräst alu! Och det gillar ju alla!
Motorfästen är ihoppulade
Lite spakflyttkitt testat
Och det hamnar ju asgött mitt i krysset! (typ)
Motorfästen ditsvetsade, ITB-kittet provmonterat med hemmaprintade trattar
Så ligger det till, kort och koncist! Håller på att dra sopparör nu, rostfritt 6mm innerdiam.
Fortsatt trevlig vecka!
Tackar Plåtcenter Halmstad, Snabbservice Getinge, FM-Bildelar, L-M-R.se, Ashes Wheels, Tofugarage, vänner och världens bästa far som ställer upp och hjälper mig!
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Jens KE70 Corolla
Vad printar du med för filament om det ska klara att sitta på en motor ? nog för att insuget kyls en del men..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: tor 09 nov 2017, 15:15:19
- Bilmodell: Corolla KE70
- Årsmodell: 1982
- PostOrt: Getinge
- Land (Country): Sverige
Re: Jens KE70 Corolla
Det kyls av insugsluft, och det sitter någon form av gummi/plastplatta emellan som slår ner värmebildningen rätt mycket med.. Jag har printat dessa i PETG vilket jag hoppas räcker, gör det inte det är det inte hela världen, det är mest ett kul extraprojekt
Tackar Plåtcenter Halmstad, Snabbservice Getinge, FM-Bildelar, L-M-R.se, Ashes Wheels, Tofugarage, vänner och världens bästa far som ställer upp och hjälper mig!
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: Jens KE70 Corolla
Fräna prylar
Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Jens KE70 Corolla
Mjo, nog för att det lär vara en av de kallare bitarna på motorn, men jag veta sjutton om jag hade vågat, PETG blir ju mjukt redan vid typ 120 grader eller nåt ? ..trist om trattarna kollapsar och sugs in i motornjenssomfan skrev: ↑tor 18 jan 2018, 13:24:57 Det kyls av insugsluft, och det sitter någon form av gummi/plastplatta emellan som slår ner värmebildningen rätt mycket med.. Jag har printat dessa i PETG vilket jag hoppas räcker, gör det inte det är det inte hela världen, det är mest ett kul extraprojekt
Annars är PETG nog min favorit vad det gäller filament, lätt att skriva ut med, ganska billigt (från polen) och tåligt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: tor 09 nov 2017, 15:15:19
- Bilmodell: Corolla KE70
- Årsmodell: 1982
- PostOrt: Getinge
- Land (Country): Sverige
Re: Jens KE70 Corolla
Vi får tro att dom inte mjuknar så fort om dom skulle göra det! Man får ha lite utkikGlenn skrev: ↑fre 19 jan 2018, 01:05:16Mjo, nog för att det lär vara en av de kallare bitarna på motorn, men jag veta sjutton om jag hade vågat, PETG blir ju mjukt redan vid typ 120 grader eller nåt ? ..trist om trattarna kollapsar och sugs in i motornjenssomfan skrev: ↑tor 18 jan 2018, 13:24:57 Det kyls av insugsluft, och det sitter någon form av gummi/plastplatta emellan som slår ner värmebildningen rätt mycket med.. Jag har printat dessa i PETG vilket jag hoppas räcker, gör det inte det är det inte hela världen, det är mest ett kul extraprojekt
Annars är PETG nog min favorit vad det gäller filament, lätt att skriva ut med, ganska billigt (från polen) och tåligt.
Tackar Plåtcenter Halmstad, Snabbservice Getinge, FM-Bildelar, L-M-R.se, Ashes Wheels, Tofugarage, vänner och världens bästa far som ställer upp och hjälper mig!
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: tor 09 nov 2017, 15:15:19
- Bilmodell: Corolla KE70
- Årsmodell: 1982
- PostOrt: Getinge
- Land (Country): Sverige
Nyttåbytt!
Hejåhallå!
Lite nytt och kuligt! Som vanligt inte sådär superutförlig, men skitsamma, bilder är kul!
Jag har börjat på soppabiten, monterat sopparör under bilen och monterat genomförningar i reservhjulsbaljan
Och ritat och gjort en 'slangordnare', mest för skojs skull, vet inte ens om jag behöver sånna då jag kör rostfria sopparör mer eller mindre hela vägen..
Rivit ur lite 'soffa' för att komma åt och dra elen till batteriet som jag flyttar bak, och signal till soppapumpsrelä från kommande sprut
Sedan till det onödigaste (och roligaste?) Nya länkarmar! Med egna casterstagsinfästningar, för det lirade inte riktigt med KE70 original
Och slutligen; såhär sitter hjulen!
Tillägger att detta är utan domkraft som trycker upp någonting, så den blir inte högre än såhär i detta utförandet, hjulet är bultat, så inget halvlutat eller nått, och där finns inte heller några spacers!
'Storken' har kommit med avgas, det blir 2,5" rostfritt!
Typ nått i den stilen, så där är jag idag, trevlig fortsatt vecka!
Lite nytt och kuligt! Som vanligt inte sådär superutförlig, men skitsamma, bilder är kul!
Jag har börjat på soppabiten, monterat sopparör under bilen och monterat genomförningar i reservhjulsbaljan
Och ritat och gjort en 'slangordnare', mest för skojs skull, vet inte ens om jag behöver sånna då jag kör rostfria sopparör mer eller mindre hela vägen..
Rivit ur lite 'soffa' för att komma åt och dra elen till batteriet som jag flyttar bak, och signal till soppapumpsrelä från kommande sprut
Sedan till det onödigaste (och roligaste?) Nya länkarmar! Med egna casterstagsinfästningar, för det lirade inte riktigt med KE70 original
Och slutligen; såhär sitter hjulen!
Tillägger att detta är utan domkraft som trycker upp någonting, så den blir inte högre än såhär i detta utförandet, hjulet är bultat, så inget halvlutat eller nått, och där finns inte heller några spacers!
'Storken' har kommit med avgas, det blir 2,5" rostfritt!
Typ nått i den stilen, så där är jag idag, trevlig fortsatt vecka!
Tackar Plåtcenter Halmstad, Snabbservice Getinge, FM-Bildelar, L-M-R.se, Ashes Wheels, Tofugarage, vänner och världens bästa far som ställer upp och hjälper mig!