S: Toyota Corolla Levin AE86 HB -84

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
schupa
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 21 maj 2013, 11:12:44
Bilmodell: Corolla AE86 Levin HB
Årsmodell: 1984
PostOrt: Västerås

S: Toyota Corolla Levin AE86 HB -84

Inlägg av schupa »

Funderar nu på att sälja min AE86 då den inte brukas som sig bör. Bilen är vänsterstyrd och har gått i Sverige sedan 1986, haft samma ägare sedan 1988 fram till att jag köpte den 2013 och haft totalt 3 ägare inklusive mig.
Det udda med den här AE86:an är det sannolikt är den enda som inte står markerad som importerad.

När jag köpte den byttes kamrem (kit), rotor + fördelare, drivrem, oljor (motor, låda, diff), filter och övriga vätskor. Fjäderbenen fram byggdes om till coilovers och dämpare + fjädrar byttes i bak. Utöver det monterades Prothane-bussningar i fram och bakvagn. Radiatorn och bromsoken bak byttes av föregående ägare och är således relativt nya.
Förra sommaren köpte jag huv, skärmar och dörrar i glasfiber. Dessa är dock inte lackade eller monterade men följer med vid köp.

Föregående ägare monterade även i andra framsäten (original finns och är i stort sett oanvända), extraktorgrenrör och flockade inredningen.

Färgen på bilen är... speciell, den lackades om av föregående ägare för ~10-15 år sedan då dennes dotter hade bilen efter att hon tagit körkort. Hon fick dessvärre också välja kulör. Det positiva är att den är fräsch i karossen och således tämligen enkel att blåsa om.
Just nu sitter det reklamdekaler på dörrarna och bakrutan (kompisens företag) och fälgarna är Plasti Dip:ade för att matcha då bilen har varit med till Gatebil Rudskogen 2014/2015.

Utöver däcket bör inte besiktning vara några konstigheter, ska provköras i helgen och ska försöka besiktas under nästa vecka.

Pros:
  • - Vänsterstyrd
    - Få ägare och "svensksåld"
    - Zenki (första generationen)
    - Original 4A-GE big port (sk blue top)
    - Original LSD (tillval från fabrik)
    - Väldigt begränsat med rost
    - Rullat ~12000-13000 mil (osäker men kollar givetvis upp detta)
    - Compomotive MO5
    - Veteranbil (skattebefriad)

Cons:
  • - Skada på ett däck (reva på sidan)
    - Litet läckage i avgassystem
    - Dåligt batteri
    - Lite rost i bakskärmarna
    - Lite rost på den nedre falsen av dörrarna (insidan)
    - Grillen är i dåligt skick
    - Infästning av dörrsidor kan göras bättre
    - Obesiktigad (för tillfället)
    - Kulören?
Något kan ha missats i annonsen och korrigerar om jag kommer på något mer.
Jag har försökt att hålla koll på vad andra AE86:or går för och lägger priset därefter.

Prisidé: 70.000kr eller högstbjudande (som den står just nu)
Skicka PM vid intresse, fler bilder finns.

Börjar med att lägga ut den här men visar det sig att intresset är svalt åker den ut på Blocket.
Förbehåller mig rätten att sälja till den jag behagar.

Bild: http://imgur.com/kCCWTXX
allexz
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 17:18:28
Bilmodell: Ae86
Årsmodell: 1987
Land (Country): Sweden

Re: S: Toyota Corolla Levin AE86 HB -84

Inlägg av allexz »

Är helt klart intresserad av denna ae86a dock vill jag se vad besiktning säger och kanske priset får justeras lite ?
Sålde min ae86 för 35000kr nyrenoverad för några år sen och inser att den aldrig skulle sålts då den sedan skeppades utomlands.
Det var en trueno. Intresset finns som sagt men inte för det priset och en obruklig bil for the moment
Sedan skulle fler bilder vara trevligt !
Technics
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 17 jul 2017, 14:24:42
Årsmodell: 0
PostOrt: 11628

Re: S: Toyota Corolla Levin AE86 HB -84

Inlägg av Technics »

nånting ae86 kvar?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: S: Toyota Corolla Levin AE86 HB -84

Inlägg av Glenn »

Bilar som importerades innan något visst år står alltid som "Import: nej" i registret av nån anledning, samma sak med min Fiero (årsmodell 1987, importerad 1990 tror jag).

Där blir det så lustigt att trots att den står som "Import: nej" så har den en dispens pga "importerad för eget bruk" :D
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar