Storlek på bromsbelägg till Auris 2008?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
gant
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 05 okt 2013, 21:43:14
Bilmodell: Corolla Hybrid
Årsmodell: 2021
PostOrt: 41600

Storlek på bromsbelägg till Auris 2008?

Inlägg av gant »

Någon som vet vilken storlek det är på bromsbeläggen (fram och bak) till en Auris 2008?

Finns olika bromsbelägg när jag knappar in mitt reg-nr på Mekonomen och skruvat.se. Det är olika längd. bredd och höjd på bromsbeläggen som erbjuds.

På skruvat.se ska man veta i vilket land som bilen är byggd. Var kan jag hitta info om var bilen är byggd?

Tack på förhand.
Joggy
Inlägg: 67
Blev medlem: ons 20 jul 2011, 03:43:12
Årsmodell: 0

Re: Storlek på bromsbelägg till Auris 2008?

Inlägg av Joggy »

Hej
Du vill verkligen inte använda Toyotas optifit belägg du? :mrgreen:
Att köpa bromsbelägg hos någon som inte har en aning om vad det skall vara kan inte kännas tryggt direkt, hehe.
Bromsbelägg är geometriskt ganska avancerade att mäta, då de inte är direkt rektangulära eller så, det är mycket svårt att svara på tyvärr.

Men iallafall, de tre första tecknen i ditt chassinummer avslöjar var din bil är byggd.
Exempelvis: SB1 = Strorbritannien
VNK = Frankrike
NMT = Turkiet
gant
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 05 okt 2013, 21:43:14
Bilmodell: Corolla Hybrid
Årsmodell: 2021
PostOrt: 41600

Re: Storlek på bromsbelägg till Auris 2008?

Inlägg av gant »

Tack för ditt svar.
Vad är Toyotas optifit? Självklart vill jag använda korrekta anpassade reservdelar. Vet bara inte var jag ska söka.
Är nybörjare på Toyota, har bara haft gamla Volvo-bilar tidigare och då var det skruvat.se eller mekonomen.
Tacksam för alla svar och tips.

Tack på förhand.


Joggy skrev:Hej
Du vill verkligen inte använda Toyotas optifit belägg du? :mrgreen:
Att köpa bromsbelägg hos någon som inte har en aning om vad det skall vara kan inte kännas tryggt direkt, hehe.
Bromsbelägg är geometriskt ganska avancerade att mäta, då de inte är direkt rektangulära eller så, det är mycket svårt att svara på tyvärr.

Men iallafall, de tre första tecknen i ditt chassinummer avslöjar var din bil är byggd.
Exempelvis: SB1 = Strorbritannien
VNK = Frankrike
NMT = Turkiet
Joggy
Inlägg: 67
Blev medlem: ons 20 jul 2011, 03:43:12
Årsmodell: 0

Re: Storlek på bromsbelägg till Auris 2008?

Inlägg av Joggy »

Toyota Optifit är lite billigare service delar från Toyota, och de hittar du hos din Toyota återförsäljare.
Det roliga är att delarna väldigt ofta är billigare än Mekonomen och dyligt.
gant
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 05 okt 2013, 21:43:14
Bilmodell: Corolla Hybrid
Årsmodell: 2021
PostOrt: 41600

Re: Storlek på bromsbelägg till Auris 2008?

Inlägg av gant »

Tack för ditt svar.
Har nu kontaktat Toyota och de ska ta hem delarna som jag behöver.

Tack!

Joggy skrev:Toyota Optifit är lite billigare service delar från Toyota, och de hittar du hos din Toyota återförsäljare.
Det roliga är att delarna väldigt ofta är billigare än Mekonomen och dyligt.
Skriv svar