Generator eller vattenpump corolla 1998

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
johwa
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 22 apr 2015, 00:25:36
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1998
PostOrt: Götaland

Generator eller vattenpump corolla 1998

Inlägg av johwa »

Hej!

Har en corolla 1,6 från 1998
Jag fick ett missljud i motorn igår, svårt att beskriva hur det låter men som att bilen blivit en elbil. Inga varningslampor eller ökad värme på motorn. Då tänkte jag att det är generator som är problemet så jag plockade bort den och missljudet försvann, men då kom jag på att vattenpumpen också går på den remmen.

Någon som vet hur man kan testa vad som är fel? Ska man börja med vattenpumpen? Tips på bra video/sida som går igenom hur man byter vattenpump?

Tacksam för tips!


johwa
Användarens profilbild
Vetten
Inlägg: 21
Blev medlem: ons 04 aug 2010, 10:39:55
Bilmodell: Toyota RAV4 kort
Årsmodell: 1995
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala

Re: Generator eller vattenpump corolla 1998

Inlägg av Vetten »

Med ett motorstetoskop eller en lång mejsel brukar man kunna lyssna sej fram var det låter från ganska bra, om du kör mejselmodellen så sätt spetsen mot det du vill lyssna på och skaftet mot örat.
HaDe
Skriv svar