Vilka växellådor passar till Avensis -98?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
avensiskombi
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 15 apr 2015, 13:24:16
Bilmodell: avensis
Årsmodell: 1998
PostOrt: 95271

Vilka växellådor passar till Avensis -98?

Inlägg av avensiskombi »

Hej! Jag har en Avensis 1.8 -98 (7A-FE) med växellådsproblem. När man har kopplingspedalen nertryckt så är allt tyst och fint men när man släpper upp pedalen så låter växellådan ungefär som en stenkross, så jag antar att det är det "ökända" lagret på ingående axel som har gett upp? Jag har bytt urtrampningslagret men missljudet kvarstår.

Så jag undrar om en växellåda från t.e.x Carina -98 (som har en likadan motor) passar rakt på eller måste modifikationer göras? Avensislådorna är ju av någon anledning tusentals kronor dyrare på skroten..

Jag har googlat efter svar och ringt olika bilverkstäder och frågat samma sak men ingen har kunnat ge ett bra svar så nu vänder jag mig hit efter svar :thumbup:

mvh Johan