vacumslang mr2

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
joakim86
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 07 jul 2014, 07:37:58
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åby
Land (Country): Svergie

vacumslang mr2

Inlägg av joakim86 »

när det är dags att ta vakuumet till turbo mätaren ska jag gå på slangen från turbon men jag är rätt osäker på var den sitter på 3sgte motorn
är det enklast att komma åt uppifrån motor rummet eller ska jag hissa upp bilen och försöka underifrån då turbon sitter mot kupén långt ner
Senast redigerad av Fnys den fre 19 sep 2014, 10:03:08, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Tråd flyttad till en mer lämplig forumkategori
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: vacumslang mr2

Inlägg av Glenn »

Det finns ju ett outnyttjat och pluggat uttag i bakkant på insuget som man kan använda, har jag för mej iaf :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
joakim86
Inlägg: 42
Blev medlem: mån 07 jul 2014, 07:37:58
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Åby
Land (Country): Svergie

Re: vacumslang mr2

Inlägg av joakim86 »

tack det hjälpte mycket
hitta var original mätaren satt så bytte ut den slangen mot den jag eftermontera
men att ta turbotrycket så långt från turbon trodde jag aldrig det skulle vara
Skriv svar