Tja.
Jag är på gång att köpa en Toyota Auris -08 2.0 D-4D på 16 000 mil och hade några frågor. (har sökt lite på forumet utan framgång)
1:är det några kända fel på denna modellen som man ska vara observant på?
2: rost?
3: är det kamrem eller kedja? Om det är rem så vad är det för bytesintervall?
Tack på förhand.
Toyota Auris
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Re: Toyota Auris
Efter en del sökande på nätet så kom jag fram till att det är kamkedja på dessa motorer??
Hur är det med partikelflter på en sådan bil?? Något man måste byta eller rengör det sig själv??
Hur är det med partikelflter på en sådan bil?? Något man måste byta eller rengör det sig själv??
-
- Inlägg: 182
- Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
- Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
- PostOrt: -
Re: Toyota Auris
Partikelfiltren ska utföra en så kallad regenerering när du kommer upp i C:a 80km/h.
Däremot kunde ett par tidiga modeller sota/koxa igen. Har bilen gått 16.000 mil så bör den ju fått lämpliga ersättningsdetaljer/mjukvara för att kunna hantera regenereringen ordentligt.
Toyota har ingen bytesintervall, varken på kedja eller partikelfilter.
Däremot kunde ett par tidiga modeller sota/koxa igen. Har bilen gått 16.000 mil så bör den ju fått lämpliga ersättningsdetaljer/mjukvara för att kunna hantera regenereringen ordentligt.
Toyota har ingen bytesintervall, varken på kedja eller partikelfilter.