Ke30 renovering

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ringviders
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 16 sep 2012, 21:52:15
Bilmodell: corolla
Årsmodell: 78

Ke30 renovering

Inlägg av ringviders »

Hej jag har en corolla ke30 1978 årsmodell. Tanken var att eventuellt renovera toppen och lite annat i motorn om det behövs.
Jag undrar då vart det bästa stället är att handla delar på och vem som har de bästa priserna och om någon vet vad en renovering av toppen kan kosta? :D
Skulle även vilja veta om någon har någon bakaxel liggandes i hyfsat skick som ni vill bli av med. Min är nämligen väldigt slut slår hemskt i bakaxeln varje gång man släpper upp kopplingen och får driv. :shock:

Jäkligt trevliga bilar som bara går och går och man är en av få som åker det här på Gotland! :thumbup: