Angående "trimbox" så är det så att dom kan plocka ut mer effekt och få ner förbrukningen, MEN jag säger men, då på bekostnad av utsläppen.
Vilket kan visa sig efter ett tag då partikelfilter blir kass, Egr sotar igen osv när dom fettar på vid fullgas och snålar på låglast.
En motor går inte optimalt vad gäller effekt och förbrukning om den ska va nått sånär miljövänlig, det är detta alla småföretag tjänar sina pengar på.
Dom tar ingen hänsyn till partiklar osv när dom gör sina boxar, hade ett litet företag i källarn på ett hyreshus kunna göra vad ett multimiljard företag inte klarar hade dom blivit uppköpta direkt.
Men så är inte fallet, man kan inte äta kakan och ha den kvar
Sen får du räkna med att angiven förbrukning är under optimala förhållanden ofta på en rullande landsväg inomhus.
Motorn är ändå på 2,2liter med turbo och bilen är ganska tung, så fort du har laddtryck så går det åt bränsle, det går liksom inte att undvika tyvärr.
Jag kan köra min Volvo med över 300 trim hästar under litern per mil om jag vill, men då får inte laddtrycksmätarn gå över 0 heller
Har du en värmare som måste startas manuellt? Den hjälper till att få upp värmen fortare och på så vis få ner förbrukningen en aning.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?