Strålkastarspolare Avensis

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
riclin
Inlägg: 238
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Strålkastarspolare Avensis

Inlägg av riclin »

Hallå
Jag har en Avensis -08 T-25. Vänster strålkastarspolare flög all värdensväg när jag spolade rutan/strålkastarna (sker samtidigt). Verkar vara vanligt på faceliftade (07-08) t25or vad jag förstått? men inget problem innan facelift?. Om det är vanligt, ska jag försöka få goodwill på verkstan? eller finns det någon form av återkallelse på dom? Annars får jag väl betala och försöka se så lite arg ut jag kan :) Vad kan det kosta att få en ny sådan, lackad i rätt färg? När jag har en ny på plats, är det bara den högra jag behöver vara orolig att den låtsnar då. Eller är den nya av lika undermålig konstruktion som den gamla? Bilen är fullservad på Toyota och gått ca 13900mil. Tacksam för svar
bo_j
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 09 mar 2009, 12:55:16
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008

Re: Strålkastarspolare Avensis

Inlägg av bo_j »

Spolarna finns väl kvar, det är väl täcklocken som lossnar?

Täcklocken kostade i somras 366 kr styck + lackering 619 kr. Totalt 1351 kr.

Ett lock skulle ha kostat 366 + 519 = 885 kr.

Detta är priser på Toyota i Linköping.
riclin
Inlägg: 238
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Strålkastarspolare Avensis

Inlägg av riclin »

Ja, spolarna är kvar :-) Men det sprutade rakt upp, och inte på lyktan. 1250kr kostade det med allt. helt ok, trodde det skulle gå på mer. Men ändå mycket för ett litet plastlock. Man skulle ha köpt en grå bil, utan metallic. Så hade man slippt den dyra lackeringen. Jaja nu ser bilen fin ut igen. Tack för svaret :-)
Skriv svar