fjärrkontroll avensis/caldina

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

fjärrkontroll avensis/caldina

Inlägg av mortil »

Någon som vet om de går programera fjärrlåset själv? Knapparna sitter inte i nyckeln utan i en lös liten dosa på nyckelringen.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: fjärrkontroll avensis/caldina

Inlägg av Glenn »

hur ser dosan ut ?

annars så får du leta rätt på larmenheten och kolla vilken modell det är.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: fjärrkontroll avensis/caldina

Inlägg av cheetah1 »

Lös dosa på nyckelringen? Det är nog inte Toyota original, va? Det har dom väl aldrig haft?
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: fjärrkontroll avensis/caldina

Inlägg av mortil »

Fyrkantig med två knappar med texten LOCK och UNLOCK

tror den är original för de är en stor toyotaloggo på den.

Bild

som den längst till höger på bilden.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: fjärrkontroll avensis/caldina

Inlägg av Glenn »

Jodå, jag har en toyota original lös dosa till min ST205, och det finns minst tre typer till, inkl den mortil länkar till.

Men kan du hitta larmenheten så förenklar det ju, det var så jag "knäckte" min och kunde lägga till nya fjärrkontroller själv gratis istället för att betala massor för att toyota skulle göra det. (Finns nån tråd om det.)

Jag har dock en sånhär fjärr:

Bild

Det ska finnas minst två sorters fjärrar till TVSS-IIIb (som är det jag har, satt i ganska många olika toyotor), så har
du RIKTIG tur så är det det du har också, nånstans såg jag en uppgift att det användes på celica även in på 2000-talet (T23), så det användes nog på andra modeller med innan det ersattes av TVSS-IV som jag inte vet om man kan addera fjärrnycklar till själv.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
mortil
Inlägg: 506
Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 2007
PostOrt: Bankeryd
Land (Country): Sverige

Re: fjärrkontroll avensis/caldina

Inlägg av mortil »

Ja ska ta och kolla va de är för modell :)
Skriv svar