Lossa dörrsida på Auris 2007

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
lbroman
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 19 okt 2013, 20:40:42
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 2007
PostOrt: Sundsvall

Lossa dörrsida på Auris 2007

Inlägg av lbroman »

Dörrstoppet på förarsidan har börjat ge upp och låter och beter sig lite illa så jag skulle behöva byta det. Dock har jag inte en susning om hur jag ska lossa dörrsidan för att komma åt det. Google har hjälpt mig en liten bit på vägen och det bästa jag hittat hittils är detta: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200703 ... 701.3.html

Jag tolkar det som att det sitter clips/skruvar under handtaget samt ett extra clips som jag inte förstår hur jag kommer åt. Någon som har några tips?
Användarens profilbild
YarisMek
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 19:00:56
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010
Land (Country): Sverige

Re: Lossa dörrsida på Auris 2007

Inlägg av YarisMek »

brukar sitta 2st skruvar på klädseln. båda vid "dörr handtagen", självaste spaken och "gropen" som du kan ta tag i o dra. Sen brukar resten sitta med klips. Så man får lossa nere först o dra ut klädsel, o lyfta upp sista biten så den släpper vid rutan
Skriv svar