Behöver instruktioner till kabeldragning av kupévärmare

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
gant
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 05 okt 2013, 21:43:14
Bilmodell: Corolla Hybrid
Årsmodell: 2021
PostOrt: 41600

Behöver instruktioner till kabeldragning av kupévärmare

Inlägg av gant »

Jag funderar på att installera kupévärmare i en Aygo 2008. Någon som vet hur man drar kabeln in till kupén? Gärna någon instruktion med bild. Vill veta var kabeln ska in till kupén.
Tack på förhand.
Användarens profilbild
YarisMek
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 19:00:56
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010
Land (Country): Sverige

Re: Behöver instruktioner till kabeldragning av kupévärmare

Inlägg av YarisMek »

Har inte monterad något sång på aygo, men har för mig du har bara kablage in till kupén på förar sidan. Och antar du vill ha värmaren på passagerare sidan. Se om du har någon "gummi-plugg" på torpedväggen från motorrummet på passagerarsidan. Annars får man hitta på något. Defa grenledning o värmare?
PartyBoy
Inlägg: 189
Blev medlem: tis 23 mar 2010, 19:18:36
Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
Årsmodell: 2013

Re: Behöver instruktioner till kabeldragning av kupévärmare

Inlägg av PartyBoy »

Du blir nog tvungen till att borra ett hål genom torpedväggen, bakom eller strax ovanför motorstyrenheten. Tänk på att du behöver ett stort borr, runt 22mm tror jag för att få igenom kabeln. Provborra först med ett litet och se så att du hamnar på rätt ställe. Sitter isolering på insidan sedan också som du får skära bort. Ca 1,5h arbete för motor +grensats för en normalhändig skulle jag tro!
---------------------------
Toyota Mek
Skriv svar