MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Jaha, på Lördag är det dags att svänga lite igen, Ska till Kalmar o köra med Kalmar Sportvagnsklubb på ngn form utav konbana.

Sen sist har jag bytt skivor o klotsar fram då EBC greenstuff belkäggen var sopslut, Blev billigast möjliga standardklotsar nu o sen får jag ta det lite lugnare så får jag sätta dit riktiga grejer till vintern då jag förhoppningsvis har mer tid och ekonomi.

Jag bytte ventilkåpspackningarna idag då den har svettats lite när jag har pressat den, Nu senast på superstage svettades den rätt duktigt, Iofs pressade jag bilen hyggligt hårt, Får se om det räcker med detta eller om jag har större problem som jag får ta tag i under vintern.

Jag var även o köpte en OMP RS skalstol av en rejsamedlem, Den fick jag efter många om och men in i bilen. Av ngn outgrundlig anledning är golvet som högst under förarstolen, sen mitt under arslet har de placerat en längsgående balk som höjer typ 2 cm ytterligare.
Nu sitter stolen kloss mot den längsgående balken och då har jag ändå bara några cm till taket utan hjälm.
Detta får funka för stunden men till vintern får jag göra en brutalmakeover av golvet till ett plant lågt golv på förarsidan...
Ska iaf bli skönt att sitta still på de sista eventen för året.

Imorrn ska jag in till jobbet o kränga på 2 nya r-däck på bakfälgarna då de tog slut sist 8-)

Sen är jag klar inför helgens körning
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Rastaman »

Vad du håller på och grejer...jag bara lastar in R-däcken i bilen så är den redo :P
Kul att du äntligen fått in en riktig stol i bilen, trist att den verkar sitta lika högt som originalet.
Vi ses på lördag! :)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Har ju inte skruvat bil på 10 veckor nu så det börjar klia i fingrarna :D

Vill mest sortera ut lite inför vintern så jag vet vad som behöver förbättras:)
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Hornlund »

Skönt med en sittastillstol, eller som svärfar sa - Varför har du en barnstol i den bilen?
Har svarat i min tråd, men det låter intressant med ett planare golv. Fast jag sitter riktigt bra i min efter en hel del testande fram & tillbaka. Störst problem har jag med högra knäet nu, det är tight mellan ratten!

Kul att du fortsätter, du kommer gilla din nya stol. Blir en betydligt lugnare känsla i kurvorna, jag fick skavsår på vänster knä när jag åkte bana med std. stolen. Klämde åt för mycket mot dörrsidan för att sitta still antar jag, för fenomenet försvann med sportstolen.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Körde konbana med Kalmar Sportvagnsklubb, Kul event med många olika bilar och duktiga fotografer :D

Stekte kopplingen när hornen växte och jag började göra brutalstarter då jag märkte att tiderna började bli anständiga sett till de andra bilarnas vikt/effekt ratio.
Den har varit på gång länge och jag har smugit iväg o föredragit flygande start, Har en liten egenhet att kasta i ettan då o då för att sno runt bilen bättre när det är tight, Ärväl kanske inte jättesnällt mot kopplingen heller :roll: Inte mot växellåda heller iofs :twisted:

Ny koppling beställd.

Bilder från eventet.
Här ser man också att stolen är rätt mkt lägre än original om man jämför med denna bilden: http://figgz.ogun.org/traffar/superstag ... /dummy.jpg

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Lite film från dagen, Lämnade minneskortet till min kamera i datorn :oops: Så jag tiggde till mig lite material från andra...

AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
JOKKE
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 09 aug 2013, 16:32:21
Bilmodell: Supra Turbo
Årsmodell: 1988
PostOrt: Gammelstad
Land (Country): Sverige
Ort: Gammelstad

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av JOKKE »

KUL Bil!
Jag var på väg att köpa en (kör Mitsubishi och Lestadianbuss till jobbet och blir hyfsat tråkad på jobbet/Toyota,Burlin) men när jag förstod att det var en automat så backade jag, den fanns i Härnösand tror jag.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Hornlund »

Snygga bilder, synd på kopplingen men som du sa kanske var fog för att den ville kasta in handduken. Blir det en ny std. koppling eller någon värre sort? Kul att du verkar få så många körtillfällen, ser ut att ha blivit rätt bra med stolen där :thumbup:
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Rastaman »

Har du fått hem och på ny koppling tills på lördag?
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Kopplingen ligger hos tullen i Malmö sen snart en vecka tillbaka, de är tydligen underbemannade enligt utsago från posten.
Kvinnan jag pratade med idag på posten trodde att jag skulle få paketet innan helgen.
Får jag bara kopplingen som senast fredag kväll så är det ju inga problem, Men det känns lite trist.

Kommer du upp Rastaman?

Hornlund, Det blir sexpuckad sinter o lättare svänghjul. Lika bra att hänga dit värre prylar så det finns möjlighet för värre effekt längre fram, Har börjat dra upp lite planer 8-)
Måste bara råna en bank eller hitta en avlägsen släkting som jag kan ärva. Annars får det bli en 3-års plan för nu har bilen kostat mig för mkt pengar på för kort tid :roll:
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Skriv svar