Behövs special verktyg för aggregat rems byte Aygo?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
x-itingcars
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 11 jun 2011, 13:22:29
Bilmodell: Toyota Aygo
Årsmodell: 7
PostOrt: Uddevalla
Land (Country): Sweden
Företagsnamn: x-iting cars Uddevalla

Behövs special verktyg för aggregat rems byte Aygo?

Inlägg av x-itingcars »

Hej!
Har servat tjejens Aygo-07 och upptäckte att aggregat(generator/Ac-pump remmen) börjar bli sliten.
Vet någon om man behöver något special verktyg till rem spännaren? Lr kan man byta själv?
MVH Jocke Uddevalla
Användarens profilbild
YarisMek
Inlägg: 186
Blev medlem: fre 14 okt 2011, 19:00:56
Bilmodell: Yaris
Årsmodell: 2010
Land (Country): Sverige

Re: Behövs special verktyg för aggregat rems byte Aygo?

Inlägg av YarisMek »

De har jag för mig man kan göra utan special verktyg. Har ej hittils bytt någon poli-v rem på toyoter med special verktyg ;)
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Behövs special verktyg för aggregat rems byte Aygo?

Inlägg av KACE80 »

Hej :) !

Nej du behöver inte något specialverktyg för detta byte, lika simpelt som ett oljebyte.
Lycka till!

Edit: Kan tillägga att jag rullat strax 22 000 mil på min Peugeot 107 utan att byta denna remmen ännu :shock:
Så du bör med lätthet kunna låta tjejen rulla vidare med bilen som den är, fast klart den skall bytas om den såg uppenbart sliten ut.

Anton
Skriv svar