Byta avgasrör mellan grenrör och kat celica 90

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Celica1994
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 31 okt 2012, 16:14:03
Bilmodell: Toyota Celica svart
Årsmodell: 1990

Byta avgasrör mellan grenrör och kat celica 90

Inlägg av Celica1994 »

Tjena!
Ny på forumet då jag precis skaffat celica. Det är min första bil, så det är lite små fix. Det första jag skulle ta itu med
var downpipen eller det röret som går mellan grenrör och katalysator. Mitt problem är att jag lyckats lossa lambdasondsladden och alla andra bultar förutom en som är en av de tre som drar ihop grenrör och downpipen.

Jag har hållt på hela dan med att hitta olika vinklar att kunna lossa på bulten. Jag funderade ett tag på att kapa bort delar den gamla downpipen för att komma åt men liksom det borde ju gå att kunna lossa det utan att behöva kapa det. Är det någon som vet hur man kommer åt den där sista muttern som sitter till höger på bilden mot motorfästet? :O
Pugho
Inlägg: 360
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:07:04
Bilmodell: Celica GTi
Årsmodell: 1991
PostOrt: Eskilstuna
Land (Country): Sverige

Re: Byta avgasrör mellan grenrör och kat celica 90

Inlägg av Pugho »

En hylsa på en förlängare brukar jag använda. Har inte stött på några större problem.

Är det flexröret som är slut på ditt främre rör?
____________________________
Mikael Cedergren
cat
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 05 mar 2012, 11:15:18
Årsmodell: 0
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige

Re: Byta avgasrör mellan grenrör och kat celica 90

Inlägg av cat »

Prova lite olika förlängare/leder så skall det gå!
Avensis 2.2 D4D, 18", Trimchip, Sänkt mm.
Supra TT MKIV - Såld
Skriv svar