Hugger i ratten

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
toyya
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 29 dec 2011, 00:27:26
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1997
PostOrt: pajala
Land (Country): sverige

Hugger i ratten

Inlägg av toyya »

Börja hugga i ratten idag i min toyota camry 2.2 97. kommer från höger framhjul. nån ide på vad det är ?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Hugger i ratten

Inlägg av cheetah1 »

Det sitter inte nån isklump i fälgen då? Inte helt ovanligt den här årstiden.
toyya
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 29 dec 2011, 00:27:26
Bilmodell: Camry
Årsmodell: 1997
PostOrt: pajala
Land (Country): sverige

Re: Hugger i ratten

Inlägg av toyya »

ska ta och hissa upp den i morgon. ska kolla om hjullagret glappar. men jag misstänker att det är lite mer is än det borde vara. för det började helt plötsligt idag. och det har kommit ca 15 cm snö, och jag har plöjt igenom plogvallar.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Hugger i ratten

Inlägg av cheetah1 »

Annars kan du ju eventuellt ha tappat nån balansvikt så du har fått obalans i en fälg. Men jag fick själv en stor isklump i ena fälgen en gång, och det skakade som satan när jag kom upp i motorvägsfart. Bara att ta nästa avfart och stanna och peta loss så var problemet löst.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Hugger i ratten

Inlägg av cheetah1 »

Hur gick det?
Skriv svar