"Ploppen" bör torkararmens bult försvann

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
gluecifer
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 20 aug 2011, 22:58:04
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 2007
PostOrt: Örebro

"Ploppen" bör torkararmens bult försvann

Inlägg av gluecifer »

Vet någon hur man får tag på ny plastplopp som täcker bulten i änden på torkaramen?
Har kollat på laga\bildelsbasen men bilderna visar ju bara hel torkararm UTAN den ploppen...

(Auris -07)
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: "Ploppen" bör torkararmens bult försvann

Inlägg av PierreW »

gluecifer skrev:Vet någon hur man får tag på ny plastplopp som täcker bulten i änden på torkaramen?
Har kollat på laga\bildelsbasen men bilderna visar ju bara hel torkararm UTAN den ploppen...

(Auris -07)

Skicka mail eller ring o fråga efter pluppen då.
Annars är de inte så farligt dyra på Toyota, går åt en del sånna, speciellt vintertid vid skrapning av ruta ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: "Ploppen" bör torkararmens bult försvann

Inlägg av Glenn »

Själv kollar jag alltid med toyota FÖRST, om dom är tokdyra kollar jag andra ställen :)

toyotas prissättning är ju ofta väldigt liustig rent generellt, vissa grejer är jättebilliga, andra löjligt dyra så..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
gluecifer
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 20 aug 2011, 22:58:04
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 2007
PostOrt: Örebro

Re: "Ploppen" bör torkararmens bult försvann

Inlägg av gluecifer »

Mm...ska ringa Toyota och kolla.

Man skulle ha en maskin som scannade av prylar i 3d och sen gjuter en likadan fast spegelvänt :)
gluecifer
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 20 aug 2011, 22:58:04
Bilmodell: Auris
Årsmodell: 2007
PostOrt: Örebro

Re: "Ploppen" bör torkararmens bult försvann

Inlägg av gluecifer »

gluecifer skrev:Mm...ska ringa Toyota och kolla.

Man skulle ha en maskin som scannade av prylar i 3d och sen gjuter en likadan fast spegelvänt :)

Jag har nu köpt en "plopp" för 55 spänn, men angående mitt förra inlägg om 3d scannad pryl

Det fanns :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZboxMsSz5Aw
Skriv svar