Yes, biltema oljetrycksmätarehaank skrev:Är det biltemas bränsletrycksgivare (oljetrycksgivare)du har där? Jag köpte en sån en gång för att försöka ta bränsletryck och sen se trycket i sprutet. Fick ingen ordning på det och kom tillslut fram till att den lilla ***** är ju inte linjär alls. Fast du kanske har en mätare som kompenserar för olinjäriteten?
Grymmt att du e på g nu iaf, de har minsann tagit ett tag det här bygget
De där rören som går ner i grenröret, hur funkar det? Är det inkopplat?
mvh haank
Jaså, är den inte linjär? Den är ju inte speciellt exakt men det duger som det är nu iaf. Regulatorn är nedjusterad i botten men ändå är trycket precis över det specificerade spannet i verkstadshandboken. Boken säger 2,3-2,7 mitt landade som minst på 2,8 bar ca enligt mätaren.
Jordade du din givare ordentligt? Jag drog en extra jord från givaren till chassit.
Kul att höra Jo det har ju det....
ALS-rören är bara ihopkopplade som det är just nu. Jag tänkte mäta mottrycket i grenröret med dem sedan när jag ska pressa st205turbon.
För övrigt kan jag säga att jag mätte motstånden i ECUn igår och de är tvärdöda, båda två, i båda original ECUerna jag har. Men det får vara så länge.
Några utav de grejer som är närmast på G nu är väl:
*Justera Spjällägesgivaren lite
*Slipa ned svetsarna på tryckrören för att se om det finns några porer samt lägga på nya vid behov.
*Bygga Intercoolerfästen
*Bygga Avgassystemet
*Skaffa fram 4 bultar till den tvärgående balken under motorn. Vilket tydligen inte kommer vara lätt då de har utgått hos toyota. typ m14 med gängstigning 1 eller något sådant. Samma som de nedre i till fjäderbenen.
*Montera framvagnen; drivaxlar och byta vänster fjäderben tillbaka till originalet med sänkfjädrar.
*Byta motstånden i ECUn.