Glasruta st182

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Caniz
Inlägg: 85
Blev medlem: mån 25 okt 2010, 22:45:38
Bilmodell: Celica st182
Årsmodell: 1990
PostOrt: Bålsta
Land (Country): Sverige

Glasruta st182

Inlägg av Caniz »

Hade det stora nöjet att hitta min bil saknandes en glasruta idag precis när jag skulle iväg på anställningsintervju på Arlanda. Rutan som är inslagen är den högra "karossrutan" alltså den vid baksätet. Hur F*N de har lyckats låsa upp bilen och komma in i den genom den lilla rutan som är så pass långt från dörrhandtaget och låsknappen fattar jag inte.

Som tur var hade jag ingenting värdefullt i bilne (dock känns det nästan värre eftersom då vet jag att deras inbrott var HELT i onödan).

Min fråga är nu, hur fasiken byter man en sån ruta? Har inte haft ork (psykisk) att knalla bort till bilen igen och faktiskt se hur det ser ut.. Några tips?

Det är inte länge sedan tanten fick en ruta inslagen på sin bil PÅ SAMMA PARKERING!! Hon hade dock inte tagit ut stöldskyddsfronten på den helt nya stereon så den blev ju såklart stulen. Det var så sent som igår kväll som vi äntligen belv färdiga med hennes bil som har stått still sedan i oktober/november. Och Samma j*vla dag som den blir färdig (fungerar dock inte som den ska ändå) så smäller de en ruta på min bil... Vilken bra början på året. Jävla skit-år!

//Caniz
Caniz
Inlägg: 85
Blev medlem: mån 25 okt 2010, 22:45:38
Bilmodell: Celica st182
Årsmodell: 1990
PostOrt: Bålsta
Land (Country): Sverige

Re: Glasruta st182

Inlägg av Caniz »

Är det verkligen ingen som vet detta?
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Re: Glasruta st182

Inlägg av Pipedreams »

Den sitter skruvad från insidan. Plus att den sitter med en kletig massa som man får värma lite för att den ska släppa. Så man får riva en del för att komma åt. Jag kan ha en ruta. Får kolla vilken sida jag har kvar.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Caniz
Inlägg: 85
Blev medlem: mån 25 okt 2010, 22:45:38
Bilmodell: Celica st182
Årsmodell: 1990
PostOrt: Bålsta
Land (Country): Sverige

Re: Glasruta st182

Inlägg av Caniz »

Ok, låter kul. returbilen i skåne har celicor som förhoppningsvis har rutorna kvar. De ska ha 150:- för en ruta. Ska ner dit nu i början på veckan som kommer så kan plocka en medans jag är där. Tack ändå Pipedreams.

//Caniz
Skriv svar