Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Hornlund skrev:Trevligt projekt, helt i min smak. Är inte den här bilen en som härstammar från klubben? Sirmanssson eller hur nu nicket var. Gillar också TTE-fälgarna, men de skulle ju rulla vidare med R-Däck så helt fel är ju inte det!
yellowbird skrev:grymt nice, du har samma ambitioner som jag. min dröm är också att bygga en gat/timeattack bil och jag har också en 95'a.
Trevligt
Är din N/A eller turbo?
Bild ?
Det är en N/A, presis som det ska va, jag har aldrig sett mr2'an som en turbobil. Om jag någon gång skulle vilja ha överladdning så skulle jag välja kompressor, så att man får lite mer bottendrag
Helt rätt. Äh, bottendrag va är de? Goare att varva
Hornlund skrev:Trevligt projekt, helt i min smak. Är inte den här bilen en som härstammar från klubben? Sirmanssson eller hur nu nicket var. Gillar också TTE-fälgarna, men de skulle ju rulla vidare med R-Däck så helt fel är ju inte det!
yellowbird skrev:"Bottendrag" = mer vridmoment på lägre varv. en trimmad sugis håller jag med om hade varit coolt, inte så många sådana i sverige.
Haha klart jag vet vad bottendrag är, skulle bara göra mig lustig med tanke på Mr2ans motorkaraktär..
jovisst, dom där sista 2000 varven är riktigt härliga, folk brukar titta på mig konstigt när dom frågar hur mycket jag brukar varva och jag svarar "till rödmarkeringen" som om dom tror att bilen ska explodera om man varvar över 2500 men man måste ju vara lite optimistisk om man ska få ut något av den moton.
"Speed isn't everything; you gotta look cool on the touge too." - Keiichi Tsuchiya
yellowbird skrev:"Bottendrag" = mer vridmoment på lägre varv. en trimmad sugis håller jag med om hade varit coolt, inte så många sådana i sverige.
Haha klart jag vet vad bottendrag är, skulle bara göra mig lustig med tanke på Mr2ans motorkaraktär..
jovisst, dom där sista 2000 varven är riktigt härliga, folk brukar titta på mig konstigt när dom frågar hur mycket jag brukar varva och jag svarar "till rödmarkeringen" som om dom tror att bilen ska explodera om man varvar över 2500 men man måste ju vara lite optimistisk om man ska få ut något av den moton.
Ja fy satan, de är helt underbart att dra ur bilen.
Hoppas på ytterligare lite skönare ljud när katersättaren kommer på, samt att jag starkt överväger att flytta Extractorgrenrör från steg2 av modifieringar till steg1, dvs ha de på plats till våren.
jag tror inte du kommer att få så stor förändring på ljudet med en kattersättare, den motorn är rätt så tyst av sig. sitter det inte extraktorgrenrör original?
"Speed isn't everything; you gotta look cool on the touge too." - Keiichi Tsuchiya