S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Hanzzon
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:32:08
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige
Ort: EDSBYN

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av Hanzzon »

Jag ägde den nog -04-05, någonting så det är inte så länge sedan och då var den helt original och oskruvad, även i motorn...
Stolarna är inte original utan MR2 stolar gissar jag då jag vet att han som köpte den av mig av någon anledning bytte ut dom fina orginalstolarna mot MR2 stolar berättade han senare.
Framskärmarna var original sedan ny -88 och aldrig bytta när jag köpte den och dom började bli lite rostiga mellan plastsköldarna, såg inte så farligt ut men jag bytte och lackade båda framskärmarna så den blev riktigt fin, om jag inte blandar i hop den med någon annan Celica jag haft nu men det tror jag inte iaf. :)
Killen jag sålde den till körde tyvärr som en vilding med den och mixtrade med laddtrycket m.m. och jag tror det var efter det motorn började knacka men under min tid gick den klockrent. :roll:
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av JohanRocker »

ser väldigt fin ut mer bilder mer info om vad som e gjort med den!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Toraz
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 13:48:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1981
PostOrt: 82023
Land (Country): Sverige

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av Toraz »

Hanzzon:
ah tackar för lite mera historia :) Okey, så det är MR2 stolar, hört många gissningar på det. Synd på hur ägaren efter dig behandlade bilen :thumbdown: Ja han jag köpte den av så något om nå skrammel å att dom hade rivit å kommit fram till att nå skruvar till T-VIS spjälen hade lossnat. å tydligen skadat insugskanalen :? men därav att han byte motorn, men tydligen bara block å topp. allt runtomkring ska va original. Motorn dom stoppa i ska ha varit nyrenoverad å ha gått ca400mil tror ja det var. Den går fint den med iaf :)

JohanRocker:
Tackar =) Jo den är i helt okej bruksskick. ska försöka få ner lite mer info nedan, å fler bilder ska komma.
Men Hanzzon värkar veta mest om vad som är gjort med den ;)

Men som sagt bra bruksskick, men visst den är sliten i lacken. dock så är ju tydligen framskärmarna omlackade :P och jag fick förardörren och båda bakskärmarna omlackade i sommras på en lackfirma. dörren efter en plåtskada, å passade på att blåsa på rätt färg på bakskärmarna efter rostlagningen som jag avslutade efter förra ägaren.
bytt diverse bussningar till polybussningar. byt till sportigare bromskivor å klossar runt om, nya bromsrör till oken bak + stålomspunna slangar bak, dock i samband med detta som bromsvätska läkte ur å orsakade diverse problem. men bromsarna funkar bättre nu men man får fortfarande trampa om lite.
Det sitter nytt Blitz insatfilter, nya platinum tändstift, ställbart ladd (laddar nu 0.6-0.7bar, nån dump som ska funka med LMM. Känner påmig att det är mer men kommer inte ihåg det jusst nu. inte helt pigg efter 12tim+ arbetspass.

Får den lite kärlek bara så är det en riktigt fin bil med mycket intressant ursprung.
är väll ursprunget som både får en å villa ha kvar den och att villja sälja så att någon tar hand om den vilket jag inte kan fullt ut nu. Förutom det att ST165or är otroligt roliga bilar att köra :P
Richard

Toyota:
Celica Liftback -81 klenoden
Celica Liftback -82 skrot
Celica Supra -85 track day
Camry Touring -88 vardags
Användarens profilbild
Toraz
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 13:48:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1981
PostOrt: 82023
Land (Country): Sverige

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av Toraz »

Om nån är intresserad äre bara å höra avsig.
Alla bud och byten är intressanta. PMa för kontaktuppgifter.
Vill helst slippa ställa undan den ute under vintern. har tyvärr ingen garage plats åt den.

Intressant ST165a i bra brukskick. finns kvitton på en del prylar som är bytt av föregående ägare, kylare å bränslepåfyllningsrör bla vad jag kommer ihåg nu å jag har bytt en del prylar med, en del står i övre inlägg.
Finns lite å fixa + en översyn å en del kärlek så har man en fräsch å rolig bil.
Ingen större rost, det stora som har varit är fixat. finns 2små rost fläckar på bakstammen och tak luckan har sina fläckar.
vänster framskärm lite skadad i övre hjulhus kanten.
har använt "rust eater" på den rost som fanns invändigt runt fjädertorn bak osv.

de tråkiga/att göra:
Inredningen bakom stolarna är för tillfället ur riven. ett mysterium med bromsarna ska lösas, troligen nå med huvud bromcylindern. varnar för vänster ABS-kontakt. Vänster "klapperstag" bör bytas. byta hastighetsvajer.

Men det fixar den som är händig å har tid/ork. vilket jag tyvärr saknar just nu, många vet nog hur det kan vara :\

Så kom igen å rädda en liten bit historia å få en redig bil på köpet
Richard

Toyota:
Celica Liftback -81 klenoden
Celica Liftback -82 skrot
Celica Supra -85 track day
Camry Touring -88 vardags
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av JohanRocker »

hade varit toppen att köpt denna bil men har lite för mycket just nu! har min bruksbil som behöver lite omvårdnad! :cry: :cry:

hoppas den får en nöjd ägare!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Hanzzon
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:32:08
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige
Ort: EDSBYN

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av Hanzzon »

Tankröret bytte nog jag vad jag minns åtminstonde, är det inte kvitton från Edsbyns Bilvårdscenter AB där jag jobbar?
Bromsarna är väldigt svårluftade på ST165 om du lyckats tömma systemet och fått in luft där eftersom ABS-enheten sitter under baksätet på ST165.
Vet att jag hade lite problem med att få ut all luft sedan jag bytte längsgående bromsrören till just ABS-enheten trots att jag vacumsög systemet och jag var till slut tvungen att ha bilen på lyften med alla hjul upphissade och köra bilen och bromsa samtidigt så ABS-funktionen gick i och ABS-pumpen jobbade och pumpade ut luftfickorna där så till slut blev bromspedalen bra, låter som det är kvar luft i ditt fall oxå...

Mvh//Hanzzon.
Användarens profilbild
Toraz
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 13:48:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1981
PostOrt: 82023
Land (Country): Sverige

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av Toraz »

Idag så kommer den flyttas till en plats där den ska få ha sin vinter vila. Dock så kommer den tyvärr att få stå utomhus, men iaf på pressenig och kapell över. Men så idag är den billig alt bytes mot körklar RWD bil. 073-9131070


Hanzzon:
Okej :) Aha, Jo det kan det nog mycket väll vara. Du har inte lust å fixa bromsarna igen? ;) :lol:
Tackar för infon å tipset, blir å jobba vidare med det till sommaren om den blir kvar.
Men låter iof troligt att det skulle va luften som jäklas än, har kört den några gånger så ABS-en har fått jobbat å då har man iaf inbillat sig en förbättring. Dock så värkar en ABS givarna krångla nu så pumpen går inte.

JohanRocker:
Hehe okej:) ja det hade känts toppen med, om nån som du tog över den. Då skulle man veta att den var i bra vård.
Bara å höra av dig när du har tid å plats ;) :P
Jo jag hoppas oxå den hittar en nöjd ägare som har tid å ork att vårda den, för nöjd ägare är jag.
Richard

Toyota:
Celica Liftback -81 klenoden
Celica Liftback -82 skrot
Celica Supra -85 track day
Camry Touring -88 vardags
Användarens profilbild
Toraz
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 13:48:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1981
PostOrt: 82023
Land (Country): Sverige

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av Toraz »

Förflyttningen flyttad till helgen. Var inte blyga, alla bud å bytes förslag mottages.
Går lösa det mesta med "rätt köpare"
Richard

Toyota:
Celica Liftback -81 klenoden
Celica Liftback -82 skrot
Celica Supra -85 track day
Camry Touring -88 vardags
JohanRocker
Inlägg: 1494
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan
Ort: NYK

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av JohanRocker »

Typiskt att man har annat som kostar för mycket!! Garaget har en plats ledig!! Där Mina andra två står och väntar!! Dyker alltid upp sånt här när man minst annar det!!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Användarens profilbild
Toraz
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 13:48:17
Bilmodell: Celica
Årsmodell: 1981
PostOrt: 82023
Land (Country): Sverige

Re: S: Celica ST165 -88 intressekoll. ex B, Waldegård

Inlägg av Toraz »

Avaktar att flytta den då det blivit lite intresse för den, tänkte bara flytta den för att få det gjort.
Richard

Toyota:
Celica Liftback -81 klenoden
Celica Liftback -82 skrot
Celica Supra -85 track day
Camry Touring -88 vardags
Skriv svar