Pranksters 165'a

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Bauer669 skrev:Ser mycket trevligt ut =)

Tackar=) känns skönt att hittat lite inspiration igen, kanske kan bli en bil igen. Vilket år som helst nu.....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Panneldarn
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 18 dec 2009, 11:29:00
Bilmodell: Corolla wagon
Årsmodell: 1990
PostOrt: Oxelösund
Land (Country): Sverige

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Panneldarn »

Hade min motor varit hälften så fin som den du släpade hem hade jag dansat av lycka
Lite coola toppar t de där Toytutorna, med lite god vilja kan man kalla dem "Max Wedge" :lol:
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Ja, lite speciella motorer äre ju!

Min/a såg rätt grisig/a ut oxå.. men slippaper o färg är ju billigt! Kul att putsa upp grejjerna lite (ingen stor uppustning, men en del iaf) så de blir lite roligare att plocka ihop.. Skönaste var ju att få i insatsgängen till topp bulten, osen få dit toppen.. tog bara ett halvår att få dit toppen, nytt (långshamets)rekord? :D
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
ENG Racing
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16:49
Bilmodell: celica gt4
Årsmodell: 88
PostOrt: Västerås
Land (Country): sweden
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av ENG Racing »

Tänkte kolla om du är intresserad ??
Har hittat en firma som är grymma på kolfiber / glasfiber till bilar ja tänkte gjuta huv skärmar baklucka mm till min st165 samma som st162 finns de nå intresse från nån annan så kan man dela på formkostnaden så blir de billigare ???

Tacksam för svar mvh Matte
Mitt nr är 0735010771 eng_racing@hotmail.com
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

En fortsättning, blitt lite dåligt me uppdateringar, men inte hänt så mycket.....

Bild

Bild

Bild

Lite laddtrycks styrning kan ju vara kul:
Bild

Bild

Monterat dit lite aktuatorer (EGR, TVSV (tror jag den heter) samt TVIS) så kan ju ECU'n få tro att dom funkar iaf:
Bild
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Winken
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 17:29:50
Bilmodell: Mr2 Gti
Årsmodell: 1993
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Winken »

Fan va bra det blir! tänk om en sj skulle orka me allt detta jobb! :D kämpa på!

HÄRLIGT ME MKT BILDER! :D

/winken
Aleks
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 27 jul 2010, 23:13:56
Årsmodell: 0

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Aleks »

Grymt bygge, min kompetens inom bilmeckande är högst begränsad, men det ser ut att bli väldigt shysst iaf! =)
Håller med Winken, härligt med mycket bilder!
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Jaha, nu har det hänt en del igen, utan uppdateringar (börjar t.o.m trilla in sms om att jag måste uppdatera)....

Så av nån oförgrundlig anledning så har bilen bytt både färg, nummerplåtar samt chassinummer och även årsmodell;

Bild

Bild


Kanske brukar hända mitt i ett projekt, men jag vet inte. Tack "Martin J" för att du säljer saker billigt till mig, fått mycket beröm för hur rak o fin bilen är! Har tyvärr inga bilder från när vi drog bilen 1-1.5 mil, i mörkaste vintermörkret plus snö samt knappt belysning (tjuvkopplat pos.ljus bak, 2 pennlampor framåt). Tack igen för hjälpen att hålla min röv fri Martin!

Bild

Bild

Mycket fin bil!

Förutom invändigt... Hel o fin klädsel, men nån äger tydligen hund... Plockade ur stolar o baksäte, iväglämnat på rekond så de blir lite ordning på de... Golvmattan tar jag hand om sj, har hittills dammsugit den;

Innan;
Bild

Efter;
Bild


Har även börjat modifiera lite i fronten, tappat bort alla tvåhundfyrtioelva stagen som satt till olika saker där, samt kapat upp lite så man ska få dit en vettig IC;

Lätt uppkapat;
Bild

Provmontering av Iveco IC;
Bild



Kommer även lite bilder på vxl-lådan

Före tvätt;
Bild

Efter första tvätt (ska bli mer puts);
Bild


Sådär står jag just nu, har inte råd me en koppling just nu, så när jag får cash te de så ska motor o låda tappas i, så kanske man kan sladda lite i snön i vinter.....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Martin J
Inlägg: 54
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 17:13:42
PostOrt: Örebro
Land (Country): Sverige

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Martin J »

Tjena Staffan! Gött att se att du får lite gjort med bilen iaf. Men nu är julen över, så nu vill jag fan se lite fart i den här projekttråden! Jag har även en extranyckel till bilen som du ska få, som jag hittade här i en garderob. Vi får höras om det!

Jobba på nu!

Ha det!
MVH
Martin Jönsson, Örebro
Bilskadereparatör på Möller Bil i Örebro, VAG-koncernen.
Prankster
Pay User
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 14:22:30
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige
Ort: Karlskoga

Re: Pranksters 165'a

Inlägg av Prankster »

Sådär, nu vart det lite lördagspyssel.. Har dragit pluskabel genom bilen med huvudbrytare snyggt dolt... Bör ju bara ta nån timme lr så va? jo tjena....

bildbevis:

Uppladdning för lördagsmys:
Bild

Lagomt grov som högtalarkabel kanske?
Bild

Batterilåda monterat, nån har använt reservbaljan som akvarium, stod mycket vatten i den, därför den är lite rödaktig;
Bild

Monterad huvudbrytare;
Bild

Men vart?
Bild

Jo, där!
Bild


Tog som vanligt längre tid än man tänkt sig, men nu är de gjort iaf. Bara fortsätta med allt annat som ska fixas också...
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Skriv svar