MR2 T-BAR & MR2 GT-S

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

MR2 T-BAR & MR2 GT-S

Inlägg av Fnys »

MR2 kom i flera olika utföranden. GT-i och Turbo känner la alla till men vad innebär GT-S och T-bar?
Kikat lite på wiki och kommit fram till att GT-S har inredningsdetaljer i tyg istället för mocka/läder som vissa andra utföranden har. Detta känns mindre lyxigt och undrar då varför folk lyfter fram att dom har en MR2 GT-S? Vad är det mera som skiljer?
Vad T-bar är har jag ingen aning om.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: MR2 T-BAR & MR2 GT-S

Inlägg av Cyrix »

T-bar är att den har targa iaf. vad gts betyder vet jag inte mer än att det är alltid är turbobilar.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: MR2 T-BAR & MR2 GT-S

Inlägg av KelMer »

Cyrix har helt rätt ang T-bar

Hittade detta på wikipedia:

Japanese market trim levels:

1.G with a NA 2.0L 3S-GE engine producing 165 PS (121 kW; 163 hp); with an A/T standard and an optional M/T. The G was the base model of the SW20 line-up. Standard features were: climate control, electric mirrors, fabric door/seat trim.

2.G-Limited with the NA 2.0L 3S-GE engine; an A/T was standard or a M/T was optional. The G-Limited was the higher-specification naturally-aspirated SW20. Additional standard features: electric folding mirrors, steering fog lamps, and rear spoiler.

3.GT-S with a turbocharged 2.0L 3S-GTE engine producing 221 PS (163 kW; 218 hp); a M/T was the only choice. The GT-S had the same standard features as the G-Limited.

4.GT with the turbocharged 2.0L 3S-GTE engine and manual transmission. The GT was considered as the luxury specification in the SW20 line-up and had suede/leather door and seat trim in addition to G-Limited standard features.

European market trim levels:

1.Coupe with the NA 2.0L 3S-FE engine producing 138 hp (103 kW) (not available with T-bar roof).

2.GT Coupe with the NA 2.0L 3S-GE engine producing 154 metric horsepower (113 kW; 152 hp).

3.GT T-bar with the NA 2.0L 3S-GE engine.

There were no turbo models officially imported to the European market, however many Japanese models were imported via the grey market.

U.S. market trim levels:

1.MR2 with a NA 2.2L 5S-FE engine producing 130 hp (97 kW) and offered with a four-speed A/T or five-speed M/T.

2.MR2 Turbo with a turbocharged 2.0L 3S-GTE engine producing 200 hp (149 kW), offered only with a 5-speed M/T (offered solely with the T-bar roof after early 1993).

Så igentligen är väl GT-S den "vanliga" turbo versionen och GT den mer lyxiga?! så jag håller med dig Fnys, varför lyfter dom fram GT-S.
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4792
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: MR2 T-BAR & MR2 GT-S

Inlägg av Glenn »

Är väl vad jag förstår väldigt vanligt i japan att man har många fler modeller än vad vi har här, med många olika utrustningsnivåer. Det känns som att man hellre skapar modeler än har långa utrustningslistor.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: MR2 T-BAR & MR2 GT-S

Inlägg av KACE80 »

Här kommer ett riktigt svar hehe 8-)

T-Bar är precis som Calle svarade på, att den har targa helt enkelt :)

GT:
The most expensive JDM MR2, the GT was turbocharged, and heavily optioned, including the aforementioned
rotating foglights that rotated in the direction of the turn.
The T-top versions of the GT weighed in just under 2800 lbs, in rev1 form.


GT-S:
While in America GT-S usually means something "extra" over a comparable GT model ( see the Toyota Celica ),
in Japan the GT-S was the less expensive of the two, offering the potent 3S-GTE engine without many of the luxurious
amenities the GT held.
Both the GT and GT-S were only offered with a 5-speed manual transmission.

Nu blev det genast mycket klarare :D
Anton
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: MR2 T-BAR & MR2 GT-S

Inlägg av Fnys »

Ah, tack så mycket!
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar