Min st165 gick 10mil med nya bosch stift innan den sura ihop å stannade, vet flera med saabar som haft samma problem.
Jag tror helt klart det blir en förbättring avå byta stiften.
Annars är inte NGK stift speciellt dyra att köpa på en mack eller annan bildelsaffär.
Fnys skrev:Update:
Dale var här igår och hjälpte mig att kolla tändstiften.
Jag googlade på stiften och först och främst ska dom där sitta i en Celica 1.8l
2:ans tändstift och cylinder var väldigt oljig. Torkade av samtliga stift men lyckades inte torka av "topplocksväggen" där tändstiften sitter i.
"Skruven" längst upp på tändstift 3 satt också lite löst så den drog vi åt.
Startade bilen igen och väntade tills motorn blev varm. Jag kan medge att motorn betedde sig bättre än innan men den gick fortfarande ojämt
SKIT!
Någon som har några nya gissningar? Kan det vara stift 2?
Hur kan man komma åt och göra rent i hålen där tändstiftet sitter förutom tryckluft (typ piprensare)?
Beställt nya stift nu:
Toyota skulle ha 800:- för 4 st NipoDenso stift
Hittade 4 st NGK stift på Ebay för 153:- (inkl. frakt)
http://cgi.ebay.co.uk/4-NGK-PLUGS-TOYOT ... arParts_SM