Reparation Supra Mk III

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
bludder
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 17 aug 2010, 20:42:26
Bilmodell: Supra Mk III
Årsmodell: 1998
PostOrt: mölnlycke
Land (Country): Sverige

Reparation Supra Mk III

Inlägg av bludder »

Supra 89'a
jag har fått något oljud från motorn och tydligen är det inte ovanligt med problem med vevstakslagren. Någon som vet något om detta?
Senast redigerad av Fnys den tis 17 aug 2010, 22:54:06, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Flyttad från Forumindex ‹ Toyota Club Sweden ‹ FAQ, guider och tips ‹ Modellfakta
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Reparation Supra Mk III

Inlägg av Johannes Rydberg »

Knackar det mest mellan 2500-3000rpm så är det vevstakslagrena. Troligen har du nån felkod typ kod52 knacksensorena. Lyser motorlampan. Du får inte köra mer med bilen. Vevaxeln kan bli kass och då blir mkt dyrare. Jag har bytt vevstakslager på 2bilar med motorn i bilen. St162 celica och en opel omega 3000.
Johannes Rydberg
Inlägg: 377
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 21:21:38
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: Reparation Supra Mk III

Inlägg av Johannes Rydberg »

Och med det menar jag att det kanske går på mk3 med.
Skriv svar