Läser inte ST205 trycket till fuelcuten genom MAP-sensorn ? den vill man INTE plugga ..är ju helt annat sprut på Gen3-motorn än gen1/2.. (lyckligtvis..)
Sen slutar väl original turbotrycksmätare att funka om man pluggar den slangen har jag ett svagt minne av ?
Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4789
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Freddan
- Inlägg: 183
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 21:22:10
- Bilmodell: Celica GT-4 ST205
- Årsmodell: 1995
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Jo, ST205 har ju MAP-sensor istället för LMM. Vet inte hur det funkar med fuelcuten,Glenn skrev:Läser inte ST205 trycket till fuelcuten genom MAP-sensorn ? den vill man INTE plugga ..är ju helt annat sprut på Gen3-motorn än gen1/2.. (lyckligtvis..)
Sen slutar väl original turbotrycksmätare att funka om man pluggar den slangen har jag ett svagt minne av ?
men jag kanske ska skippa att plugga slangen då
Mvh Freddan
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: mån 08 feb 2010, 23:19:14
- Bilmodell: Celica Ta-22
- Årsmodell: 1975
- PostOrt: Göteborg
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Har FCD monterad på min mr2,men hjälper bara upp till 0.9-1Bar ungefär, så har dragit (&pluggat) vakumslangen till turbo pressure sensor.
Visst...då slutar turbo trycks mätaren fungera, eftersom den får sitt värde därifrån. Men har monterat en extern tryckmätare istället.
Måste man ha, för att kunna hålla koll på trycket.Skenar laddtrycket & du inte har någon fuel cut på bilen, så kan det sluta tråkigt!
Visst...då slutar turbo trycks mätaren fungera, eftersom den får sitt värde därifrån. Men har monterat en extern tryckmätare istället.
Måste man ha, för att kunna hålla koll på trycket.Skenar laddtrycket & du inte har någon fuel cut på bilen, så kan det sluta tråkigt!
- cama
- Inlägg: 11
- Blev medlem: sön 26 jul 2009, 20:12:38
- Bilmodell: MR2 turbo (Emmans)
- Årsmodell: 93
- PostOrt: Sollentuna
- Land (Country): Sverige
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Här kan du köpa en färdigbyggd billig FCD http://www.k1ano.co.uk/
- micke_205
- Inlägg: 33
- Blev medlem: lör 16 maj 2009, 18:14:58
- Bilmodell: Celica GT4 ST205
- Årsmodell: 1994
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
jag har en HKS FCD om du vill köpa. har haft den på min st205
070-2419827
070-2419827
Röd vänsterstyrd Celica ST205 -94 till salu, nyrenoverad motor m.m
Audi 90Quattro -90 vinterbil
Skidoo Summit 800 -04 vinterleksak
Audi 90Quattro -90 vinterbil
Skidoo Summit 800 -04 vinterleksak
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Montera INTE Fuel cut defenders på gen3/ST205 motorerna, såvida du inte vill spika sönder den då, den kommer gå leant.
Dom minskar utspänningen från mapsensorn, som är den viktigaste givaren till sprutet.
Om man monterar en piggyback ECU på mapsensor signalen, så kan man leana ut blandningen lite mer kontrollerat och då kommer även laddtrycksspärren öka något hg.
Dom minskar utspänningen från mapsensorn, som är den viktigaste givaren till sprutet.
Om man monterar en piggyback ECU på mapsensor signalen, så kan man leana ut blandningen lite mer kontrollerat och då kommer även laddtrycksspärren öka något hg.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com