Ny ägare till MR2-spyder 2000, frågor och "hej" !

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
persalls
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 08:18:00
Bilmodell: mr2
Årsmodell: 2000
PostOrt: Vellinge
Land (Country): Sweden

Ny ägare till MR2-spyder 2000, frågor och "hej" !

Inlägg av persalls »

Hej!

Har insett att jag inte haft tillräckligt tid med min förra leksak, Subba STI type-r, och har fått en Spyder i inbyte. Var tveksam till bilen först men har mjuknat, dels för att den är så fin men framförallt för väghållning eller kanske snarare körkänslan.
Bilen har Eibach fjädrar och krängare, spacers, stålslangar och shortshift(som kräver en hel del tillvänjning!)
Den känns oerhört "lätt" hela bilen och borde vara en riktigt trevlig konbanebil ! har dessa bilar diffbroms ?

Bilen går bra men tänder motorlampan med kod p0141 som är en av syre-sonderna, den "tredje" efter kattarna om jag förstått det rätt. Är det samma sonder med olika kabellängder och funkar Biltemas ?? Kan det funka från annan bil ??

Det verkar vara en extremt vanlig felkod och behäver ju inte vara själva sonden så jag skall gräva lite i det ikväll.

Är pre-catproblemet lika stort i Europa som det verkar vara i USA ?

Någon som rensat sina "småkattar" eller någon som vet var man kan köpa ett "rent" grenrör i Sverige ?

//Mvh Per, Vellinge, Skåne, Sweden